המצב מוסיף להיות מתוח: ירדן הזהירה הבוקר (שני) מ"השלכות חמורות" להמשך עליית יהודים להר הבית בירושלים. שר ההסברה שמשמש גם כדובר הממשלה, מוחמד אל-מומני, הזהיר בהודעה מפני "ההשלכות החמורות של הפריצה של מתנחלים וכוחות הביטחון הישראלים אל מסגד אל-אקצא", על רקע הגעתם של אלפי יהודים למסגד וכן ניסיונות של אחדים להקריב קורבנות בהר, דבר שהביא ל"משחק חתול ועכבר" עם משטרת ישראל.



אל-מומני צוטט בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה" אומר, כי "מעשי הכיבוש הישראלי והמתנחלים מחללים את זכויות המתפללים במסגד אל-אקצא". הוא קרא לממשלת ישראל להפסיק את "כניסת כוחות הביטחון והמבקרים היהודים להר באופן מידי", מאחר והדבר מהווה "הפרה לחוקים הבינלאומיים", כלשונו.



הדברים נאמרו שבוע בדיוק לאחר הודעת ראש ממשלת ירדן, עבדאללה נסור, כי עמאן לא תתקין מצלמות אבטחה במתחם מסגד אל-אקצא בהר הבית. בהצהרה רשמית נאמר כי "המטרה הראשית של פרויקט הצבת המצלמות, הייתה מעקב אחר ההפרות החוזרות ונשנות בכל 144 הדונם של הר הבית, וכן להשיג הישגים משפטיים ותקשורתיים ומעל לזה חיזוק הקשר של המוסלמים במקומות הקדושים".



לדברי נסור, ישראל ניסתה לסכל את היוזמה הירדנית בהתחלה, אך ההכרזה על הכוונה להציב מצלמות עוררה "להפתעתנו" התנגדות גם בקרב הפלסטינים. "אנו מעריכים את הדעות של אחינו הפלסטינים, נעמוד לצד העם הפלסטיני למען הקמת מדינתו שתכלול גם את מסגד אל-אקצא", הוסיף נסור. "הכוונה להתקין מצלמות נתפסה כפוגעת בריבונות הפלסטינית, ולכן החלטנו להפסיק את הפרויקט".



ראש הממשלה הירדני הדגיש, כי ארצו "תעמוד בחזית ההגנה על ירושלים והמקומות הקדושים בכל דרך דיפלומטית, משפטית והסברתית ובכל הזירות הבינלאומיות".



בתוך כך, במהלך הביקורים הבוקר בהר הבית הוצאו משטח ההר שני מבקרים יהודים שהפרו את כללי הביקור וזאת בהמשך לאתמול, אז חמישה יהודים בהם ארבעה בגירים וקטין, הוצאו על ידי המשטרה משטח הר הבית לאחר שקראו מספר פסוקי תפילה, תוך שהם מפרים את כללי הביקור במתחם. בנוסף, נרשמה אתמול בשטח הר הבית, באזור העיר העתיקה וברחבי ירושלים, נוכחות מוגברת של משטרה ולוחמי מג"ב המאבטחים את האזור.