על אף חוק החמץ, האוסר על מכירה והצגה של מוצרי חמץ במהלך חג הפסח, המלחמה על מכירת החמץ בארץ רק הולכת ומתחממת. ארגון העדה החרדית, פלג קיצוני ואנטי ציוני של הקהילה האורתודוקסית בישראל שלח בשבועות שלפני החג מכתבים המפצירים בבעלי עסקים בבירה שלא למכור מוצרי חמץ במהלך החג.



אחד מעשרות בתי העסק שקיבלו מכתב שכזה מהעדה החרדית הוא בר היין "מנטרה" בירושלים. במכתב, שזכה לתפוצה רחבה ברשת נכתב בין היתר: "בצער רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם למכור מוצרי חמץ בחג הפסח... ברגע האחרון, אנו מתחננים אליכם, אנא, אל תעשו את המעשה הזה המכרית אתכם מהעם היהודי".



"אל תבעטו באלוהי אבותיכם אשר ציוונו בתורותיו לא לאכול חמץ, וודאי שלא למכור חמץ. ובפרט כאשר העוון הוא לא רק לעצמיכם אלא גם להחטיא את הרבים וולהכשילם באכילת חמץ בפסח, אשר על זה העונש הוא חמור בהרבה, בהיות המוכר חמץ גורם לאחרים לעבור על איסור תורה" נכתב במכתב שנשלח לבעלי הבר. 




המכתב של העדה החרדית




הבעלים של "מנטרה", עידן דורון, לא נרתע ולא התכוון לשתוק. דורון החליט להשיב לעדה החרדית במטבע דומה. דורון פרסם בעמוד הפייסבוק שלו:  "לפני מספר ימים קיבלנו למסעדת מנטרה מכתב מהעדה החרדית - מכתב שמבקש מאיתנו שלא למכור חמץ בפסח. כמו שרשמתי בסטטוס הקודם, כמובן שהמקום יישאר המקום של החילוניים בירושלים וגם בפסח יהיו בירות ולחמים טריים. בנוסף החלטנו לשלוח מכתב חזרה לעדה החרדית, לכתוב לפחות על אחד מהדברים שמפריעים לנו החילונים. מצורף המכתב ממסעדת מנטרה לעדה החרדית. פסח שמח לכולם". 



במכתב התגובה של דורון לעדה החרדית נכתב: "בכאב רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם לסגור כבישים בימי שישי ושבת הקורבים. ברגע האחרון אנו מתחננים אליכם , אנא, אל תעשו את המעשה הזה המחרבים אתכם ואת העם ההודי ואל תבעטו באלוקי אבותיכם  אשר ציוונו בתורתו לאהוב את האחר ולקבלו כאילו היה חלק מגופו וממש".





המכתב של מסעדת "מנטרה". צילום: פייסבוק
המכתב של מסעדת "מנטרה". צילום: פייסבוק