לחג, על הניקיונות והסעודות המפוארות, יש מחיר שייתכן ולא חשבתם עליו. בבדיקה שהתבצעה ביום ראשון שלאחר ליל הסדר התגלה זינוק אדיר של כ-52% בכמות הפסולת שהגיעה לפארק המחזור חירייה, ביחס ליום ממוצע. יו"ר איגוד ערים דן לתברואה, אשר ביצע את הבדיקה, מ"מ ראש עיריית תל אביב יפו, עו"ד דורון ספיר אמר כי "בשונה מהפסולת היומיומית המגיעה אל האתר, הכוללת קשת רחבה של פסולת, ניתן לראות כי לאחר החג עיקר הפסולת כוללת שאריות מארוחות החג. עם ישראל אוהב לארח ולבשל כיד המלך, ובהתאמה הוא נאלץ לזרוק את רובו ועל כן מבזבז כסף רב".

החריגה הזו קיצונית במיוחד, שכן בשנים האחרונים הגידול בפסולת שלאחר יום הסדר לא היה גדול יותר מ-20 אחוזים. בשנה שעברה למשל, הוא עמד על 12 אחוזים ביחס ליום הממוצע. גם בשבוע שלפני החג חלה השנה עלייה של למעלה מ-18 אחוזים בכמויות הפסולת שהגיעו למקום. ביום ממוצע מגיעים לפארק חירייה כ-3,068 טונות של פסולת ביתית.
בהתאם לכך, החליטו בכל הרשויות לתגבר את מערך שינוע האשפה ולהעריך את שעות הפעילות. "מלבד צריכת מוצרי מזון, יש בנקודות זמן אלה עלייה גם בפסולת יבשה, כתוצאה מניקיונות הבית המסורתיים עד ערב החג", מוסיף עו"ד ספיר, "כמו כן,  בשנים האחרונות נרשמת עלייה הדרגתית בשימוש בכלים חד פעמיים, אשר הפכו פריט נפוץ על רבים משולחנות החג. חשוב לציין כי כלי פלסטיק, מהודרים ככל שיהיו, אינם ניתנים למחזור ומהווים מפגע סביבתי משמעותי". 

זהו לא הנזק הסביבתי היחיד שגורם החג. אתמול בני זוג גרמו על פי החשד להצתה ברשלנות ביער ביריה, לאחר שהדליקו במקום מנגל. השריפה פגעה בכשבעים דונמים של יער.