נלכד רוצח סדרתי: תושב חיפה כבן 26 עצור כחודש בחשד למעורבות באירועי פשע חמורים ובכללם רצח של לפחות ארבע נשים ומעשי אונס, וכן במספר מעשי הצתה. היום (שלישי) הותר לפרסום כי מדובר בפיודור בייז'נרי, עולה חדש ממולדובה וזאת על מנת לאפשר לציבור לדווח למשטרה על עבירות נוספות, בדגש על עבירות מין. מדובר בחקירה מורכבת המתנהלת בכל חלקי הארץ, כיוון שבייז'נרי מוגדר כפושע מסוכן. ככל הנראה החשוד פגש את הנשים, אנס אותן ואז רצח אותן. במשטרה חוששים שיש עוד נשים שנפגעו ממנו ולכן החליטו לפרסם את פרטיו, אך עדיין ישנם חלקים מפרטי החקירה המסועפת אשר מתנהלים תחת צו איסור פרסום. 



ביינז'רי הגיע לישראל לפני חמש שנים, התחתן עם ישראלית ולאחר שנולדו להם שני ילדים הם התגרשו. לפי גל"צ, גרושתו זומנה לחקירה אך לטענתה היא אינה יודעת דבר על המעשים. 



פיודור בייז'נרי. צילום: חטיבת דובר המשטרה



עו״ד ליאור רונן שמייצג את בייז׳נרי מטעם הסניגוריה הציבורית אמר: "פיודור הינו עולה חדש ללא עבר פלילי, והוא מכחיש את החשדות שהועלו נגדו. לטענתו היחידה החוקרת פגעה בזכויותיו הבסיסיות ובנוסף לכך הוא עצור כבר למעלה מ-40 יום. למרות זאת המשטרה טרם הציגה בפניו ראיות משמעותיות הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו ובכך מונעות ממנו אפשרות להגן על חפותו".



עוד טען רונן כי הוצגה לכלי התקשורת תמונה שונה מזו שהצטיירה במהלך החקירה המשטרתית ובמהלך הדיונים בבית המשפט. "זו פגיעה ביכולת של החשוד להיאבק על חפותו", הוא אמר. "אחרי 46 ימים צוות החקירה לא מוכן למסור פרטים". 



בנוסף דווח בערוץ 2 כי החקירה מתנהלת במחוז חוף אך החוקרים נעזרים גם ביחידות משטרות אחרות ברחבי ארץ בניסיון לאתר קורבנות ועבירות נוספות שבהן היה מעורב. מעשי הרצח שמיוחסים לחשוד התרחשו לאורך מספר שנים. בצעד חריג ויוצא דופן הוצאה מהקבר גופה של אישה שבתחילה סברו כי מתה מוות טבעי, אך כעת עולה חשד שהיא אחת מקורבנותיו.