פרשת הרצח הסדרתי: פיודור בייז'נרי (26) נעצר לפני כחודש בחשד למעורבות באירועי פשע חמורים ובכללם רצח של לפחות ארבע נשים ומעשי אונס. גרושתו, נ', סיפרה הערב (רביעי) בשיחה עם מעריב-אונליין על בן זוגה לשעבר, ואמרה כי היא מטילה ספק בפרסומים אודותיו. "אני לא מאמינה לעבירות שמייחסים לו, הוא אבא טוב והיה בעל טוב ותמיד עבד ודאג לפרנסה שלי ושל הילד. אמרתי גם לשוטרים אחרי שהודיעו לי שהוא עצור בחשד לעבירות מין ורצח שאני לא מאמינה ואני תומכת בו", סיפרה.



על מערכת היחסים של השניים, סיפרה: "התחתנו במולדובה וגרנו שם שנתיים, אצל ההורים שלי. בשנת 2011 עלינו ארצה, תחילה התגוררנו בקיבוץ צאלים ולאחר מכן עברנו לנווה דוד בחיפה. יש לנו בן משותף בן ארבע וחצי ובאוגוסט 2015, התגרשנו פשוט בגלל שאהבה בינינו נגמרה. שנה וחצי לפני שהתגרשנו הוא סיפר לי שהוא הכיר את א' ושעומד להיוולד להם ילד, ושהוא עובר לחיות איתה באותו הבית. למרות זאת נשארתי איתו ביחסים טובים, גם עם א'. בכל זאת היינו יחד שש שנים והוא האבא של הבן שלי".



החשוד ברצח וגרושתו נ'



"הוא מעולם לא נהג כלפיי באלימות"


אודות הפרסומים כי ביצע מעשים אלימים, אמרה גרושתו: "הוא מעולם לא נהג כלפי או כלפי מישהו באלימות. גם למשטרה אמרתי שהוא לא אדם אלים הוא בנאדם טוב. א', בת הזוג הנוכחית שלו, טוענת שהיא ישנה איתו באותה מיטה ולא ידעה איזה אדם הוא. היא יודעת טוב מאוד מי זה פיודור. הוא אדם טוב. אני לא מאמינה שבחור בן 26 (פיודור) יבצע עבירות מין בנשים מעל גיל 60 כשבבית יש לו אישה צעירה בת 24. אני מאמינה בכל לבי שפיודור חף מפשע ועובדה שעד עכשיו מלבד חשדות אין שום ראיה נגדו".




פיודור בייז'נרי. צילום:פייסבוק



ה-DNA שהוביל למעצרו של החשוד


בתוך כך, נחשפים פרטי חקירה שהביאה למעצרו של בייז'נרי. לפני מספר חודשים נכנסו חוקרי ימ"ר לכיש לטיפול בזירה שנראתה כזירה רגילה של שריפת דירה באשדוד. אלא כשהכבאים נכנסו פנימה, הם איתרו בתוך הדירה גופת אישה בשנות ה-40 לחייה והחשד הראשוני היה כי מצאה את מותה בדירה לאחר שנלכדה בתוך האש והעשן הסמיך. התעקשות של חוקרי ימ"ר לכיש ושילוב המעבדה הניידת לזיהוי פלילי הובילה לאיתור ממצאים פורנזיים ודגימות של DNA שבסופו של דבר הביאו למעצרו של בייז'נרי.



מכאן התגלגלה הפרשה ככדור שלג, שעה שהעלאת פרטי האירוע במחשב המשטרה הקפיצה את חוקרי ימ"ר חוף שנזכרו באירוע בעל מאפיינים דומים שהתרחש באזור חיפה שלוש שנים קודם לכן. גם אז הוזעקו צוותי כיבוי לאירוע של שריפת דירה וגם אז, כמו באשדוד, נמצאה בתוך הדירה גופת אישה כשהיא ללא רוח חיים. למרות שלכאורה לא נמצאו סממנים פליליים מובהקים, הבינו החוקרים כי מדובר באירוע רצח, אולם במהלך חקירה אינטנסיבית הם לא הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של חשוד.



החקירה הלכה והתעצמה לאחר שאירוע נוסף בעל אותם מאפיינים התגלה שוב במחוז חוף בינואר 2015. תיק החקירה הועבר לטיפול חוקרי ימ"ר חוף כשהם מסתייעים בחוקרי ימ"ר לכיש וכן בחוקרי ימ"ר תל אביב. גם שם נרשם אירוע דומה, בו מצאה את מותה בחורה בשנות ה-30 לחייה כשדירתה הוצתה לכאורה.



פיודור בייז'נרי החשוד בפרשת הרצח הסדרתי