בכירים במשטרה העריכו הערב (רביעי) כי בתוך ימים יוגש כתב אישום נגד פיודור בייז'נרי, שעצור כבר 47 ימים בחשד לארבעה מקרי אונס ורצח של נשים.


מאז פרסום הפרשה עסוקים החוקרים בשלושה מוקדי חקירה: בימ"ר לכיש, צח"מ יפתח וימ"ר חוף. החקירה החלה עם כניסת חוקרי ימ"ר לכיש לטיפול בזירה שנראתה תחילה כזירה רגילה של שריפת דירה באשדוד. כשהכבאים נכנסו הם איתרו בדירה גופת אישה בשנות ה-40 לחייה. החשד הראשוני היה כי היא מצאה את מותה לאחר שנלכדה בתוך האש והעשן הסמיך. אלא שהתעקשות של חוקרי ימ"ר לכיש ושילוב המעבדה הניידת לזיהוי פלילי הובילה לאיתור ממצאים פורנזיים ודגימות של DNA שבסופו של דבר הביאו למעצרו של בייז'נרי.



מכאן התגלגלה הפרשה ככדור שלג. העלאת פרטיו במחשב המשטרה הקפיצה את חוקרי ימ"ר חוף שנזכרו באירוע בעל מאפיינים דומים שהתרחש באזור חיפה שלוש שנים קודם לכן. גם אז הוזעקו צוותי כיבוי לאירוע של שריפת דירה וגם אז, כמו באשדוד, נמצאה בדירה גופת אישה ללא רוח חיים. החקירה הלכה והתעצמה לאחר שאירוע נוסף בעל אותם מאפיינים התגלה שוב במחוז חוף ותיק החקירה הועבר לטיפול חוקרי ימ"ר חוף כשהם מסתייעים בחוקרי ימ"ר לכיש ובחוקרי ימ"ר תל אביב, גם שם נרשם אירוע דומה בפלורנטין. בימים אלה עסוקים עשרות חוקרים במאמץ לבסס את הראיות נגד החשוד והשאיפה היא שכבר בשבוע הבא יוגש כתב אישום. במקרה אחד עומת החשוד עם אמה של הנרצחת, במקרה אחר נמצאו ראיות פורנזיות בזירה.



פיודור בייז'נרי החשוד ברצח



"אדם חמום מוח"


גורמים המקורבים לחקירה אמרו כי הנחת העבודה המרכזית היא כי חלק מהנשים שנפלו קורבן למעשי הרצח הגיעו ממדינות חבר העמים וחלקן שהו בארץ באופן בלתי חוקי. המשטרה עושה מאמץ להגיע לעולות חדשות שהיו בקשר עם החשוד ולנסות לדלות מהן מידע על התנהלותו.  התשובות שהועברו ממשטרת מולדובה לישראל נמצאות בשלב זה תחת צו איסור פרסום. אם יש בהן פרטים מפלילים הקשורים לעברו של בייז'נרי, הם ישמשו כבסיס ראייתי בכתב האישום.



החשוד עלה לארץ לפני ארבע שנים עם אישה יהודיה ובנם. זמן קצר לאחר שהגיעו לארץ התגרשו. בת זוגו והילד חזרו למולדובה, שם גדל הילד בבית הסבא והסבתא. זמן קצר לאחר מכן הכיר החשוד צעירה ישראלית שלימים הפכה לבת זוגו, והשניים הביאו ילד משותף. חברים שהכירו את החשוד סיפרו כי עבד באחת החברות שהעניקה תשתיות גז. לדבריהם, הוא היה מגלה סימנים של אדם עם פתיל קצר ולא פעם התנהג כחמום מוח עם נטיות לאלימות מילולית ופיזית.



במשטרה נבדק החשד כי העצור בחר נשים ממוצא מולדבי כדי להיפגש עמן. ייתכן שחיפש אצלן נקודות חולשה, כמו איסור שהייה בארץ, מה שהיה מקל עליו על פי החשד להפעיל עליהן לחץ ולבצע את זממו. קצין משטרה בדימוס העריך כי "החשוד ייפול בחקירה בקלות. כפי שניתן לראות בסרטים רוצח סדרתי פועל בדרכים הרבה יותר מתוחכמות ולא משאיר אחריו ראיות פורנזיות שקושרות אותו לאירועים. אולי הוא רוצח סדרתי במובן של מספר הרציחות, אך לא במובן המתוחכם של המילה".


הגרושה: "לא מאמינה שהוא רצח"


זירות הרצח השונות ברחבי הארץ הפכו היום למוקד עלייה לרגל לאנשי תקשורת וסקרנים. בחיפה פגשנו את בת זוגו הנוכחית של החשוד. בתחילה היא סירבה לדבר עם התקשורת, ואחר כך הסכימה לומר: "לכו לדבר עם הגרושה שלו, היא היתה בכל הדיונים. דברו עם עורך הדין שלו".



שכניו של החשוד ברצח תיארו דמות של אדם חמום מוח. "זו שכונה מאוד נחמדה ואנשים טובים. הסיפור הזה נראה לא קשור לסביבה שלנו", אמר אחד השכנים. "מפחיד לחשוב על זה. אין בשכונה מספיק תאורה ואין לנו סיוע". בזירת רצח אחרת בחיפה טען הדייר הנוכחי כי לא ידע שהוא גר בבית של אישה שנרצחה. שכנים בזירת הרצח לא ידעו לספר יותר מידי על החשוד. אחד מהם טען כי קשה לו להאמין שהאיש הוא רוצח כל כך אכזרי.



החשוד ברצח פיודור בייז'נרי וגרושתו נ' ביום חתונתם



נ', גרושתו של החשוד, תיארה אדם שונה מאוד מזה שהשוטרים מתארים. "הוא אבא טוב ובעל טוב", אמרה. "תמיד עבד ודאג לפרנסה שלי ושל הילד. אמרתי לשוטרים שאני לא מאמינה לחשדות ואני תומכת בו. הוא מעולם לא נהג כלפיי או כלפי מישהו באלימות. אני לא מאמינה שבחור בן 26 יבצע עבירות מין בנשים מעל גיל 60 כשבבית יש לו אישה צעירה בת 24. אני מאמינה בכל לבי שפיודור חף מפשע".



בת זוגו הנוכחית הוסיפה: "הכרנו כששנינו היינו בהליך גירושין. ראיתי איך הוא מטפל בבת שלי מנישואי הראשונים והחלטתי שאיתו אני אעשה ילד. הוא טיפל גם בהוריי ועזר לי רבות. מאז שהשוטרים הגיעו לבית שלי החיים שלי נהרסו". פרקליטו, ליאור רונן, אומר כי מרשו מכחיש את המעשים המיוחסים לו: "מדובר בעולה חדש, בחור ללא עבר פלילי שעצור כבר למעלה מ-40 יום, כאשר הטענות שלו הן טענות קשות שעלו גם בדיוני המעצר כנגד פעולות החקירה ושיטות החקירה שהופעלו נגדו. הוא שבור מעצם החשדות נגדו".