בימים בהם מתרבות התלונות על השחתת הטבע לה ישראלים גורמים, סיפור אחד מעורר, אולי, אופטימיות זהירה. בליל אמש יצרו קשר עם רשות העתיקות הנערים שהשחיתו את המצודה העתיקה באשדוד, שגילה מוערך ביותר מ-1,300 שנים,  וביקשו: "שמרו על האתרים בני אלפי השנים". 


האירוע התחיל אתמול עם גילוי ההרס באתר המרשים, המתוארך למאה ה-8 לספירה. קירות המצודה העתיקה נצבעו בצבעי גואש צבעוניים שהותזו לעבר הקירות. פקחי רשות העתיקות שהגיעו למקום מצאו באתר מיכלי צבע ומברשות.
ברשתות החברתיות הופיעו תמונות בני נוער שהצטלמו במקום, כשהם והקירות העתיקים שמאחוריהם צבועים בצבעים עזים. ברשות העתיקות דווחו על הונדליזם בתקווה למצוא את המעורבים במהרה.

הצבע על קירות המצודה. "ילדים טובים לפני גיוס". צילום: פדריקו קוברין

כעבור מספר שעות, אביו של אחד מהנערים המעורבים בפרשה יצר קשר עם הרשות "בשם הנערים". מהרשות נמסר כי האב אמר: "חבל שזה קרה. מדובר בילדים טובים לפני גיוס לצה"ל. הם הצטלמו לאירוע סוף י"ב ולא הבינו את השלכות המקרה, ועכשיו הם מתחרטים. ננסה להחזיר את הגלגל אחורה ונקווה שבני נוער אחרים לפני מסיבות סיום ישמעו על כך וישמרו על האתרים בני אלפי השנים".
רשות העתיקות עומדת בקשר עם בית הספר בו לומדים התלמידים המעורבים, ובימים הקרובים תועבר הרצאה בנושא חשיבות שמירת העבר לכל תלמידי השכבות הבוגרות. כמו כן, בני הנוער שהיו מעורבים בצביעת קירות המצודה התחייבו לנקות אותה, בהנחית צוותי השימור של רשות העתיקות, והם יוזמנו להתנסות בחפירה ארכיאולוגית.