הבהלה לפחמימות: רבבות הסתערו הערב (שבת) עם צאת החג על מאפיות וקנו בצקים מכל הבא ליד ובכמויות גדולות. במאפיית אבולעפיה ברחוב יפת ביפו, שבמהלך ימי החג היתה סגורה, נרשמה המולה גדולה. מאות הגיעו ומילאו את השקיות עם מגוון מאפים – פיתות, פיצות, בייגל, סמבוסק ועוד.



המאפיה הוותיקה תגברה את מספר העובדים כדי לעמוד בעומס. אבל הדרך לאבולעפיה לא היתה קלה, כאשר כבר מאזור צ'ארלס קלור בטיילת נוצרו עומסי תנועה של כלי רכב שרבים מהם עצרו בדרך, ליד אבולעפיה ואף במרחק של מאות מטרים, לקניית מאפים.



תור ארוך לרכישת מאפים ביפו. צילום: אבשלום ששוני
תור ארוך לרכישת מאפים ביפו. צילום: אבשלום ששוני


רגב יעלון במימונה בגן יבנה


קונים פיתות ביפו. צילום: אבשלום ששוני
קונים פיתות ביפו. צילום: אבשלום ששוני



המירוץ למופלטה


במקביל ממשיך המירוץ המסורתי של הפוליטיקאים אחר המופלטה בחגיגות המימונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו התארחו בחגיגת המימונה המפוארת והמושקעת שערך בביתו ביבנה חבר מועצת העיר ויו"ר סניף הליכוד ביבנה, עו"ד מאיר דהן. נתניהו אמר הערב: "קראתי היום, יחד עם בני החייל, מפרקי אבות. הם נכתבו כאן ביבנה. יבנה הייתה מרכז רוחני חשוב שהבטיח את המשכיותו של עם ישראל והיום היא ער ואם בישראל, הולכת ומתפתחת. רובנו השתמשנו בימי החג כדי לטייל בארץ הנפלאה שלנו וראינו את הפיתוח, הקדמה והיופי. עבר עלינו פסח שקט, כשר ושמח. שקט – תודות לחיילים ולחיילות שלנו, לשוטרים ולשוטרות שלנו, לנשות ואנשי השב"כ שכולם שומרים עלינו – וגם תודות למדיניות התקיפה והנחושה של הממשלה שלנו, ממשלת הליכוד. אחרי ימי הפסח, ימי המצה, אני חושב שהגיע הזמן ליהנות ממופלאות המופלטה. תרבחו ותסעדו, חג שמח לכולם, לכל עם ישראל".



רה"מ נתניהו ורעייתו עם השרה גילה גמליאל. צילום: יח"צ
רה"מ נתניהו ורעייתו עם השרה גילה גמליאל. צילום: יח"צ



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ורעייתו התארחו במספר חגיגות מימונה, כשהמוקד הוא בבית משפחת פעיל העבודה ריצ'רד פרס בבית שמש. גם מקומו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לא נפקד מהחגיגות. לפיד הגיע יחד עם ראש עירית נתניה מרים פיירברג-איכר לחגוג בשני אירועים מרכזיים בעיר והתארח אצל משפחת סגל.



"המימונה של משפחתנו הפכה עם השנים לשם דבר, ומידי שנה מגיעים פוליטיקאים וחברי כנסת לביתנו. השנה הודיע חבר הכנסת יאיר לפיד כי יבוא לשמוח בשמחתנו", דיווחה ל"מעריב אונליין" סמדר סגל, שטרחה והכינה מגוון ריבות מפירות וירקות, עוגות וכמובן מופלטות. "כל הבית הפך למרוקו הקטנה עם בדים צבעוניים, גלביות, קנקני תה מיוחדים וכלי מטבח מבית סבא ואבא".




לפיד חוגג את צאת החג אצל משפחת סגל בנתניה. צילום: דוברות "יש עתיד"
לפיד חוגג את צאת החג אצל משפחת סגל בנתניה. צילום: דוברות "יש עתיד"



שולחנות עמוסים כל טוב. צילום: מור שמעוני
שולחנות עמוסים כל טוב. צילום: מור שמעוני



שר הביטחון משה בוגי יעלון התארח באחת מחגיגות המימונה הגדולות והמושקעות בביתו של משה בן זקן, פעיל ליכוד שהיה ממארגני הליכודיאדה באילת, שיפתח לצורך זה את ביתו שבאשדוד.



שרת התרבות מירי רגב ביקרה בחגיגת המימונה של פעיל הליכוד פיני סבח באשקלון, משם המשיכה לחגיגה אצל יורם סוויסה בגן יבנה, רונן פרץ ברמלה ותסיים אצל יהודה זרחי בתל אביב. "שמחה שהעדה המרוקאית הצליחה להפוך את המימונה לחג לאומי בכך שאנו פותחים את ביתנו ודלתנו לכל עם ישראל. השפע והכנסת האורחים בחג מביאים לאחדות ושמחה בעם ישראל. תרבחו ותסעדו", אמרה רגב.



הנשיא לשעבר שמעון פרס השתתף הערב בחגיגות המימונה בבית משפחת מלכה בתל אביב יחד עם עשרות אורחים, בני משפחה וחוגגים. פרס ברך את המארחים והאורחים, השתתף בטקס אכילת המופלטה המסורתית ומטעמי החג שהוכנו על ידי המשפחה ואמר: "חג שמח לכל בית ישראל - המימונה היא חג שמאחד את כל עם ישראל ואת כל העדות. מגיע לנו לשמוח, לאכול מופלטות ולשיר בקול".



שמעון פרס בחגיגות המימונה בתל אביב. צילום: אלעד מלכה
שמעון פרס בחגיגות המימונה בתל אביב. צילום: אלעד מלכה