בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרו של אורי ריבקין (52), החשוד בביצוע מעשים מגונים בקטינות ברחבי גוש דן. על פי החשד, מדובר בעשרות מקרים כשגילן של הקטינות נע בין 10 ל-11. 


השופטת רונית פוזננסקי כץ קבעה כי על פי החשד, ריבקין ביצע עבירות מין בשורה ארוכה של מתלוננות שהינן קטינות וזאת בדרך מסויימת, שחזרה על עצמה פעם אחר פעם, בין השאר במקום בו בוצעו העבירות, כמו גם סממנים נוספים אשר מזקים את החשד הסביר למעורבותו של החשוד במעשים אלה, אמרה  עוד היא ציינה כי בחקירתו הראשונה ולאחר מכן שיתף פעולה עם החוקרים ואף הודה בחלק מהעבירות שיוחסו לו.

לדבריה, החשד הסביר כנגד החשוד התחזק ובשים לב להיקף העבירות, ניתן ללמוד על מסוכנותו של החשוד שהתחזקה ככל שרבו המקרים. השופטת ציינה והוסיפה כי כנגד החשוד קיים רישום פלילי בגין עבירת מין שכולל מאסר מותנה. לסיכום היא מציינת כי החשוד נמצא אמנם בהליך טפולי כלשהו, אולם החשד נגדו הולך ומתעצם והוא נותר מסוכן לציבור, קבעה בהחלטתה להאריך את המעצר.

מעצרו של ריבקין מצטרף לגל מעצרים נוספים. גבר שנהג בשבועות האחרונים לארוב לנשים צעירות בעת שעברו ברחובות במרכז תל אביב ולהפשיל את מכנסיו ולאחר מכן להימלט נלכד אתמול. לתחנת לב תל אביב הגיעו תלונות של נשים שנתקלו בתופעה, ונפתחה חקירה בניסיון ללכוד את אותו האיש. מהחקירה התברר שהוא לא תקף אותן ומדובר במעשה מגונה, הטרדה מינית ובדפוס פעולה שחזר על עצמו.

ערנות של עוברי אורח הביאה אתמול לתפיסתו של החשוד בשעת מעשה. הוא נלקח לחקירה ונעצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. כעת במשטרה בודקים האם היה מעורב במקרים ובאירועים נוספים ומעריכים שבעקבות מעצרו והפרסום יוגשו תלונות נוספות.

תגובת סנגוריו של החשוד מתל אביב, עורכי הדין יגאל כהן וליאור בנימין: ״מוקדם עדיין להתייחס לחשדות, שכן אנחנו נמצאים עדיין בשלב המעצר והפרטים לא ידועים לאשורם, אך ניתן לומר שהדברים לא כצעקתה. אנחנו מבקשים להזכיר כי מדובר באדם ללא עבר פלילי, וצריך לשמור על כבודו ועל כבודה של משפחתו, ולא לפגוע בתדמיתו בשלב מוקדם כל כך״.