רגע לפני הדיון בהארכת מעצרו התשיעית של פיודור בייז'נרי, השוהה במעצר 52 ימים בחשד שרצח ארבע נשים, הוא נלקח לתחנת חיפה היום (ראשון). שם, הודה כי הכיר חלק מהקורבנות: "הכרתי שלוש מתוך ארבע הקורבנות, ולא רצחתי אותן". עוד הוסיף בחקירתו: "את הנשים מחיפה הכרתי כי גרו לידי, ועשיתי עבודות שיפוצים בשכונה ואולי גם ביקרתי בבית שלהן. עזרתי להרבה בשכונה - תשאלו עליי, לא פגעתי באיש. עם האישה באשדוד הייתי בקשר חברי אבל לא רצחתי אותה, זה שקר. את האישה מתל אביב אני לא מכיר בכלל, לא יודע אפילו איך מגיעים לשם".



בעודו שוהה בתא המעצר, נחשף בייז'נרי לאחת הכתבות שפורסמו עליו ופרץ בבכי. הוא צעק 'לא עשיתי את זה! לא רצחתי! אני לא מבין מה רוצים ממני", כך דיווח ערוץ 10. כאמור, מחר יתקיים דיון בהארכת מעצרו. היום תקיימה במשך שעות ארוכות התייעצות בין פרקליטות מחוז חיפה לחוקרי ימ"מ חוף, המנהלים את החקירה נגד בייז'נרי בה הגיעו למסקנה כי לא תוגש מחר בבוקר הצהרת תובע שכן הפרקליטות מבקשת מהמשטרה לברר כמה נושאים שעלו בחקירות האחרונות בטרם תעשה זאת.



הצהרת התובע, אם הייתה מוגשת מחר, הייתה מחייבת את הפרקליטות להגיש כתב אישום עד סוף השבוע. אולם, מכיוון שנתגלו כמה "חורים" בחקירה, ביקשה הפרקליטות מהמשטרה לבצע "מקצה שיפורים", וההערכה היא שבתוך כמה ימים אכן תושג פריצת דרך שתביא להגשת כתב אישום לפחות לגבי שניים מתוך ארבעת המקרים בהם חשוד בייז'נרי.



בהתאם לכך, חקירתו של החשוד תמשך בימים הקרובים בניסיון להשיג התקדמות משמעותית שתוביל בסופו של דבר להגשת כתב אישום. מקור בפרקליטות אמר לפני שעות אחדות כי "לא נראית באופק סיטואציה שבסיומה לא יוגש כתב אישום. דבר אחד ברור, כרגע מתמקדים החוקרים בהשלמת החקירה בשני מקרים שבהם יש כוונה להגיש גם את כתב האישום".



פיודור בייז'נרי. צילום: מסך מתוך פייסבוק



בייז'נרי על עד ראייה: "אשבור לו את הרגליים"


בתוך כך, המשטרה חושדת שאחת הקורבנות של בייז'נרי נאנסה לאחר שנרצחה. לפני כמה ימים התעמת עם בייז'נרי אדם שהיה באחת הזירות יחד איתו, וטען כי ראה אותו שם. החשוד הכחיש את הדברים ולאחר מכן אמר 'אני אשבור לו את הרגליים כשאצא ממעצר ואהפוך אותו לנכה'. 



כזכור, החקירה החלה עם כניסת חוקרי ימ"ר לכיש לטיפול בזירה שנראתה תחילה כזירה רגילה של שריפת דירה באשדוד. כשהכבאים נכנסו הם איתרו בדירה גופת אישה בשנות ה-40 לחייה. החשד הראשוני היה כי היא מצאה את מותה לאחר שנלכדה בתוך האש והעשן הסמיך. אלא שהתעקשות של חוקרי ימ"ר לכיש ושילוב המעבדה הניידת לזיהוי פלילי הובילה לאיתור ממצאים פורנזיים ודגימות של DNA שבסופו של דבר הביאו למעצרו של בייז'נרי.



מכאן התגלגלה הפרשה ככדור שלג. העלאת פרטיו במחשב המשטרה הקפיצה את חוקרי ימ"ר חוף שנזכרו באירוע בעל מאפיינים דומים שהתרחש באזור חיפה שלוש שנים קודם לכן. גם אז הוזעקו צוותי כיבוי לאירוע של שריפת דירה וגם אז, כמו באשדוד, נמצאה בדירה גופת אישה ללא רוח חיים. החקירה הלכה והתעצמה לאחר שאירוע נוסף בעל אותם מאפיינים התגלה שוב במחוז חוף ותיק החקירה הועבר לטיפול חוקרי ימ"ר חוף כשהם מסתייעים בחוקרי ימ"ר לכיש ובחוקרי ימ"ר תל אביב, גם שם נרשם אירוע דומה בפלורנטין.