פרשת העיתונאית: עו"ד גיא עין-צבי, מטעם הסניגוריה הציבורית, פרקליטה של ספיר ניסני, העיתונאית החשודה שניסתה להרוג את אמה באמצעות שפיכת שמן רותח עליה בעת שישנה, התראיין הבוקר (שני) לגלי צה"ל והתלונן על כך ששופטים אותה בתקשורת לפני שבית המשפט גזר את דינה.



"כולם חורצים את דינה וחלק מהמרואיינים בתקשורת מתחרטים שלא אישפזו אותה בעבר", אמר עו"ד עין-צבי והוסיף: "כולם מתייחסים אל המעשה כאילו נקבע שהיא כבר עשתה. מתעלמים מהאמירות של אמא שלה רגע לפני שהיא הורדמה בבית החולים שהיא אמרה שהיא לא מאשימה אותה, אף אחד לא מתייחס לזה. מישהו מתייחס לזה שהיא זו שטיפלה באמא שלה מיד לאחר התאונה המצערת הזו, שהיא התקשרה לזרז את מד"א?".



עו"ד עין-צבי התייחס לטענה של ניסני כי מדובר בשיקוי שהכינה ולא בשמן רותח ואמר: "למילה שיקוי יש קונטוציות אחרות. אני נחשפתי לדבר הזה מפיה ואחר כך הבנתי שיש איזשהי מרקחה הודית לניקוי הגוף ואני לא יודע יותר מזה לומר, זה מערב מינרלים ושמנים".



"שמעת על מישהו שניסה לרצוח באמצעות שמן רותח?"


עו"ד עין-צבי התייחס לאופן פיזור השמן: "דווקא העובדה שלא בנקודה אחת יש פגיעה בשמן אלא שהשמן מפוזר, זה מעיד על כך שהשמן נשפך. אתה שמעת על מישהו שניסה לרצוח באמצעות שמן רותח?". על מערכת היחסים עם אמה, אמר פרקליטה: "עם כל הכבוד, אנחנו מדברים על העובדות שבתיק הזה ולא על היסטוריה. ספיר לא מכחישה שבעבר היחסים היו מאוד מתוחים, זה לא שהכל עכשיו גן של שושנים אבל דווקא בשנה האחרונה היא אומרת שהמצב השתפר יחסית".



עוד התייחס פרקליטה לזמן חקירתה של ניסני: "אתה יודע מתי המשטרה הגיעה לבית של ספיר ולמה היא הגיעה? האירוע היה ביום רביעי והמשטרה הגיעה לבית של המשפחה ביום שישי, משהו כמו יומיים אחרי המקרה. המשטרה הגיעה כי ככל הנראה אחת האחיות חשבה שספיר תפגע בעצמה כי היא הייתה נסערת. לא לקחו את ספיר מיד לחקירה אלא רק אחרי כמה שעות. אולי זה שופך אור אחר על המקרה, אולי זה מציג את האירוע כתאונה?".



על הבקשות לאשפז את ניסני אמר: "בואו ניתן לחקירה להסתיים ואז תחליטו אם יש מקום לאשפז אותה. במהלך הדיונים המשטרה ביקשה לאשפז אותה ואני אמרתי לבית המשפט שכבר בעבר היא נשלחה לבדיקות ולדברי ספיר היא אובחנה ללא בעיה נפשית אבל אין לי את החומר לפניי. לכו תבדקו, לפני ששולחים אדם לבדיקה תבדקו. עד לדיון האחרון אף אחד לא טרח לעשות את זה. אנחנו לא מתנגדים אבל תציבו אינדיקציה. תביאו איזשהם ממצאים ממש, אנחנו לא מסתירים דבר. ספיר ענתה במשך עשר שעות של חקירה לכל שאלה, לא שתקה, ביקשה שיבדקו את הדברים".


עו"ד גיא אמצי מטעם הסניגוריה הציבורית