הנערה שנפצעה קשה בפיגוע ההתאבדות באוטובוס בירושלים לפני כשבועיים, התעוררה היום (שני) ושבה להכרתה. עדן לוי דדון הייתה מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, אחרי שנפצעה בפיגוע בקו 12 בירושלים, בו נפצעו 19 בני אדם נוספים.



אחת מהנשים שנפצעו היא רחל דדון, שנפגעה באורח קל, ובתה עדן נפצעה במצב בינוני עד קשה. רחל תיארה לאחר הפיגוע את הרגעים הקשים בעת התפוצצות האוטובוס והפינוי להדסה עין כרם, יחד עם בתה: "ראיתי מראות לא קלים. לקחתי ילדה בריאה והיא עם כוויות עכשיו. הצוות מדהים ומרגיע אותי אבל קשה לי לראות את הבת שלי ככה. כל הטראומה הזאת שעברנו היא קשה ואני לא מאחלת לאף אדם לעבור את זה. קשה לי כל הגוף כואב לי כל הרסיסים עפו עלינו. זה מצב לא קל וכל פעם מחדש אני מתפרצת בבכי מנסה לשכוח".


קודם לכן, התראיינה שירן חמו, אחותה של עדן בגל"צ, וסיפרה על מצב האחות: "אחותי הקטנה מורדמת ומונשמת ועכשיו אנו מחכים לראות מה קורה איתה. היא ישבה בסוף האוטובוס, איפה שהיה המחבל ושם הוא התפוצץ. הבנו שהיה עשן באוטובוס, מלא רסיסים והכל עלה באש". עוד סיפרה האחות כי בקרוב אמורה לחגוג עדן את יום הולדתה: "עוד חודש היא תהיה בת 16, יש לה יום-הולדת והיא קיבלה את המתנה הכי מגעילה שיכולה להיות. היא פצועה ואנחנו לא יודעים איפה בדיוק, אין לנו מידע מפורש אלא רק שהיא נשרפה בגופה העליון והתחתון, אפשר להגיד שבכל הגוף. אנחנו עוד לא ראינו את הגוף שלה, רק את הפנים". 

לוחמי האש בזירת הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת
לוחמי האש בזירת הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת


על האם הפצועה האחות הוסיפה: "אמא שלנו לא רגועה, היא הרבה במחשבות ובלי מצב רוח כי היא דואגת לאחותי. היא קיבלה חבטות בגוף וספגה מכות קשות, כואבות לה הרגליים והגב".



כזכור, תחילה לא היה ברור האם מדובר בפיגוע טרור על רקע לאומני. במקביל לפעולות הכיבוי בשטח נעשה תחקיר לבירור הנסיבות ולאחריו הבהיר ניצב יורם הלוי כי אכן מדובר בפיגוע. מיקי כהן ראש סניף איחוד הצלה בירושלים שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני אוטובוסים שעולים בלהבות וכעשרה נפגעים מתוכם אחד במצב אנוש ופצוע נוסף במצב קשה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים".