פיגוע דקירה בבירה: גבר בן 60, תלמיד ישיבה, נפצע בפיגוע דקירה שאירע סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. הדוקר נמלט מהזירה, וכוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות לאיתורו. הפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום, והובהל לבית החולים שערי צדק בעיר, שם נמסר כי מצבו בינוני אך יציב וכי פציעתו ממוקמת בגבו העליון.


חיים אטיאס, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה, סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבה שסיפר לנו שיצא מהישיבה ונדקר בפלג גופו העליון. כשהגעתי לזירה הוא היה בהכרה ולאחר שנדקר רץ לעבר שוטרים שהיו בסמוך בכדי שיזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".



פצוע מפיגוע דקירה בשער האריות מפונה לבית החולים שערי צדק. צילום: הפרלמנט של בית"ר עילית
פצוע מפיגוע דקירה בשער האריות מפונה לבית החולים שערי צדק. צילום: הפרלמנט של בית"ר עילית



פרמדיק מגן דוד אדום, ישראל וינגרטן, שהגיע למקום, סיפר: "סמוך לשער האריות ישב גבר כבן 60 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מלאה וסיפר לנו שהוא נדקר בסמטאות ורץ לכיוון שער האריות כדי לחבור לכוחות הביטחון שנמצאים במקום. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".



פיגוע דקירה בשער האריות בירושלים
ביום חמישי האחרון ניסו שתי פלסטיניות לדקור חיילים במחסום בל בכביש 443, ליד בית חורון. אחת הפלסטיניות נורתה ונפצעה, והועברה לבית החולים. השנייה נעצרה ללא ירי. לא היו נפגעים בקרב כוח צה"ל.
מתחקור ראשוני עולה כי שתי פלסטיניות הגיעו אל מחסום בסמוך לכפר בית עור א-תחתא, צפונית לבית חורון, כשברשותן סכין, מזרק ומכתב התאבדות. השתיים ביקשו מהחיילים במחסום מים, ועוררו את חשדם. לפי הצבא, אחת מהן הוציאה את הסכין וניסצה לפגוע בחיילים. אחת הפלסטיניות נורתה, והשנייה ניסתה להימלט. תצפית צבאית זיהתה אותה מסתתרת בשיחים במקום, אז נעצרה על ידי הכוח. הפצועה קיבלה טיפול רפואי ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

יום קודם לכן, שני פלסטינים ניסו לבצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיה. על פי הדיווח השניים נורו על ידי כוח של מג"ב, נוטרלו ונפגעו קשה. מאוחר יותר נקבע מותם של השניים ע"י רופא צבאי, ועל גופתו של המחבל נמצאה סכין. לא היו נפגעים לכוחותינו. לאחר האירוע נרשמו הפרות סדר במקום, שטופלו  על ידי הכוח במחסום. מתחקור ראשוני עלה כי השניים צעדו רגלית במעבר המיועד לכניסת כלי רכב והחלו להתקדם לעבר השוטרים והמאבטחים במקום כאשר בידה של המחבלת היה סכין. השוטרים קראו להם לעצור מספר פעמים, ומשהמשיכו להתקרב במהירות לכיוון השוטרים הם ניטרלו אותם.