נציגי התלמידים בישראל נגד רן ארז? נראה שההצגה הכי טובה בעיר היא דו הקרב המילולי בין יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ליו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו.
ההתנצחות ביניהם בימים האחרונים נערכת על רקע השבתת בתי הספר התיכוניים מחר (שלישי) על ידי מועצת התלמידים, בתגובה לעיצומי ארגון המורים שהורו על הפסקת טיולים והצגות. התנצחות זו הסתיימה לפני השביתה, במכתב שארז שלח למורים, שבו טען כי הנהלת משרד החינוך שולחת את התלמידים להילחם בהם, ומגבה את השביתה תוך שימוש בשיטת "הפרד ומשול".

לדברי ארז, "שר חינוך נפתלי בנט טוען שהוא לא יכול להבין על מה אנו נאבקים. בנט, שאוהב להשתמש בביטויים צבאיים, בוודאי מכיר את הביטוי 'אין לא יכול, יש לא רוצה'. שר החינוך חייב להבין בחינוך. למערכת החינוך נדרש שר המתעניין בחינוך וקשוב למורים".
 

דור ה-Y

בטיטו, מצדו, הוריד את הכפפות כבר במסיבת העיתונאים שערך אתמול, שם הצהיר כי "את רן ארז לא מעניינים התלמידים", והוסיף כי הסיבה לעיצומים היא מאבק ארגון המורים והסתדרות המורים על ייצוג תלמידי חטיבות הביניים.

"את מי התלמידים מענישים? את עצמם", אמר אתמול ארז. "צר לי מאוד שהתלמידים החליטו לעשות שביתה, זה מצביע על חוסר בגרות. דור ה-Y לא יודע לדחות סיפוקים ולא מבין כמה חשוב המאבק. מורים מרוצים זה טוב לתלמידים ומורים מתוסכלים זה רע להם".
בטיטו הגיב לדבריו של ארז: "כשקראתי את תגובתו של יו"ר ארגון המורים הבנתי עד כמה גדול הניתוק שלו מהשטח. בתגובתו טען כי לאור העובדה שאנו חלק מדור ה-Y, אנו מעוניינים בסיפוקים מיידים. אז קודם כל, העובדה שהוא חושב שאנחנו דור ה-Y מעידה על רמת הניתוק שלו מהשטח, מכיוון שאנחנו בכלל חלק מדור ה-Z. הגיע הזמן שרן ארז ישים את המפתחות על השולחן וילך הביתה".
בתגובה לאמירות הנחרצות הגיב ארגון המורים: "המסרים של יו"ר המועצה הם מסרים סדורים מפיו של משרד החינוך, שעושה שימוש ציני ברצון המבורך של התלמידים לנקוט עמדה בנושא".