התלמידים בישראל רגילים לשביתות ולמחאות, אבל בדרך כלל הן מגיעות מכיוונם של המורים. הפעם התלמידים הם אלה שיזמו את השביתה בתיכונים מסיבה כפולה: מחאה על עיצומי הטסטרים שמרחיקים מהם את רישיון הנהיגה, ומחאה על ארגון המורים שמסרב להוציא טיולים שנתיים. שופטת בית הדין לעבודה, רונית רוזנפלד, הודיעה אתמול כי היום (שלישי) אחר הצהריים יתקיים דיון בנוגע לצווי המניעה שהגיש משרד החינוך שלשום כנגד עיצומי ארגון המורים. השופטת ציינה כי על פי תשובת ארגון המורים, הוא אינו משבית פעילויות הקשורות ביום הזיכרון או השואה וכי "אף לא אחת מבחינות הבגרות".



כזכור, בבקשה שהגישה המדינה נטען, בין היתר, כי "לארגון המורים אין עילה להשבית את הטיולים השנתיים מאחר שהוא חתום על הסכמים קיבוציים שבהם הוא מתחייב לשקט תעשייתית עד אוגוסט 2017 וכי העיצומים יגרמו נזק עצום לרבבות אלפי תלמידים ולמערכת החינוך בכללותה".



אתמול בצהריים הגיש ארגון המורים את תשובתו לבית הדין לעבודה בנושא צו המניעה שהגישה המדינה נגד עיצומי הפעילות החוץ בית ספרית.



"בתגובה שלנו אנו טוענים כי הבקשה שהגישה המדינה מסולפת. הם טוענים לנזק מצד מוסדות התרבות וחברות הטיולים, אולם אין נתון אחד שמלמד לכמה טיולים באמת לא יוצאים ואילו פעילויות לא מבוצעות בשלושת השבועות האחרונים של שנת הלימודים", אומרת עו"ד סיגל פעיל, המייצגת את ארגון המורים.


לדבריה, "זהו ניסיון פופוליסטי של המדינה להכפיש את ארגון המורים ולעשות לו שיימינג. ארגון המורים הודיע לפני חודש ימים ובכתב. משרד האוצר לא טרח לטפל בבעיות ועכשיו תוקפים אותנו".



היום ב־12 וחצי תקיים מועצת התלמידים בשיתוף האיגוד המקצועי של מורי הנהיגה עצרת מחאה בנושא מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים מול בניין משרד התחבורה בירושלים.





עצרת מחאה נגד הטסטרים


במועצת התלמידים והנוער נערכו אתמול להשבתה. "יצרנו קשר עם 150 מועצות נוער וביקשנו שיאכפו את השביתה בבתי הספר", דיווח יו"ר מועצת התלמידים והנוער, אליאב בטיטו, "במקביל שלחנו לפני כמה ימים מכתבים למנהלי התיכונים ובהם ביקשנו שיתחשבו בתלמידים שאמורים להיבחן. נשמח אם ידחו את המבחנים והמתכונות למועד אחר. בכל מקרה תלמידים שיצטרכו להגיע למתכונות, נתמוך בהם".



בבאר שבע החליטה מועצת הנוער העירונית להשבית גם את חטיבות הביניים. "אנו מאמינים שהנושא משפיע על כל התלמידים, ולכן עלינו להתאחד", מסר יו"ר מועצת הנוער, זיו ברבי.



לבני הנוער שבכל זאת מעוניינים לטייל מוצעות שתי אלטרנטיבות, אחת של החברה להגנת הטבע בהרי ירושלים, בשיתוף מועצת התלמידים. "מדובר במסלול כיפי בן כארבע שעות. אנו נטייל בין עצי פרי וניכנס לנקבות המים הקרירים החצובות בהר", דיווחה ל"מעריב־השבוע" מנהלת בית ספר שדה עופרה, מור גלזר, שמדריכיה ינחו בהתנדבות את הטיול, "הנחנו את הנוער לבוא עם כובעים, מים ונעלים. הטיול בארץ זה הבסיס לחינוך של הילדים".



גם הנהלת פארק האקסטרים צוק מנרה מבקשת להרים את הכפפה ולהציע למועצות התלמידים סיור במקום. הסיור כולל נסיעה ברכבל המחבר בין קריית שמונה לקיבוץ מנרה, טיול חווייתי ברכבת הצוק הכולל הסבר על גבול לבנון והגליל העליון או לחלופין פעילות חווייתית במגלשות הרים באקסטרים.