אוניברסיטת בן גוריון החליטה להעמיד לדין משמעתי את דיקאן הפקולטה למדעי הרוח והחברה במוסד, פרופסור דיויד ניומן, בעקבות תלונה על הטרדה מינית של סטודנטית, כך פורסם היום (שלישי) ב״הארץ״.



פרופסור ניומן הוא אחד מבעלי התפקידים הבכירים במוסד. הוא גדל והתחנך בבריטניה ולמד באוניברסיטאות לונדון ודורהאם. הוא חי בישראל מאז 1982 ועובד באוניברסיטת בן גוריון מאז 1987. ב-1997 נמנה על מייסדי המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטה ובשנת 2010 מונה לתפקידו הנוכחי. ניומן הוא אחד התומכים הבולטים בשיתוף הפעולה האקדמי בין שתי המדינות ומתנגד בתוקף לחרם אקדמי על ישראל.



ב-2013, ארמון בקינגהאם הודיע כי ניומן, יקבל את התואר "קצין מסדר האימפריה הבריטית" (OBE), על תרומתו להשכלה הגבוהה, למדעי הרוח, ולקידום קשרים אקדמיים בין אנגליה לישראל. שמו של ניומן נכלל ברשימת מקבלי התארים המפורסמת בכל שנה ביום הכתרתה של המלכה.



קולגה של ניומן מסר ל"מעריב אונליין", כי הוא בהלם, מדובר באדם משכיל ומכובד, המתמחה בין היתר בביוגרפיות. משיחה עם סטודנטים לתואר ראשון בפקולטה למדעי החברה, נראה כי הוא אינו מוכר לסטודנטים מאחר שכדיקן לא לימד אותם. גורם מהאוניברסיטה המקורב לפרשה מסר כי "המתלוננת לא מוכנה לדבר עם אף גוף תקשורתי כרגע ואף אחד מהסביבה לא רוצה לדבר עד שהיא תדבר".



מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי ״האוניברסיטה רואה במיגור תופעות של הטרדה מינית חשיבות עליונה והיא פעלה ופועלת בהתאם לחוק ובהתאם לנוהל סדור וקפדני הקיים בה למניעת הטרדה מינית ולבירור כל תלונה. בהליכי הבירור מקפידה האוניברסיטה על שמירת סודיות, כנדרש בחוק״.



מאגודת הסטודנטים נמסר כי "האגודה מוקיעה את תופעת ההטרדות המיניות באשר היא ופועלת על מנת להעלות מודעות לנושא ואף לתת ליווי למתלוננות ולמתלוננים בעת הצורך. אנו מברכים על אופן הטיפול הקפדני של הנהלת האוניברסיטה בנושא".