לאחר גזר דינו של יוסף חיים בן דוד, רוצח הנער מוחמד אבו-חדיר, שנשפט למאסר עולם ועוד 20 שנה, עימת שדר הרדיו, גבי גזית  בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", את עורך הדין איתמר בן גביר, פעיל הימין הקיצוני, שמייצג עצירים בפרשות טרור יהודי ואת פעיל השמאל, מוסי רז. "יש אפרטהייד כלפי יהודים", טען בן-גביר, "מחבלים ערבים, שרצחו והרגו, משתחררים אחרי 5-6 שנים, כי הם ערבים. כלפי היהודים הגישה היא של 'ייקוב הדין את ההר'. יהודים שהורגים ערבי לא זוכים להקצבת עונש ונאלצים לשבת עשרות שנים, וזה גזעני, מבחיל וחמור, אין לזה מקום במדינה דמוקרטית. הערבים משתחררים במאות בעסקאות מחבלים, ויהודים לא זוכים לשום הקלה.



"זה כמו להגיד למשפחות של רוצחים יהודים, לכו תחטפו מישהו כדי שתקבלו הקלה. יש הבדל של שמיים וארץ בין יהודים שרצחו לערבים שרצחו, ולא בגלל שזה יהודי וזה ערבי, אלא כי אי אפשר להשוות טרור שנועד למחוק מדינה, כמו זה שמופעל נגד העם היהודי, לעומת פעולות של בודדים שההגדרה 'טרור' לא נכונה להם. בנוסף, יהודים שעשו מעשים לא יחזרו לעשות אותם, לעומת מחבלים ערבים, שראינו ששחררו אותם בעסקאות והם חזרו לרצוח".




גזית שאל אם מה שעשה יוסף חיים בן דוד (שריפת הנער אבו-חדיר) זה לא פעולת טרור, ובן גביר ענה: "זה פשע, אבל זה לא יכול להיות מוגדר כטרור. גם אם הוא ישתחרר מחר בבוקר, והוא לא ישתחרר, הוא לא יחזור לעשות את המעשים האלה. אני יודע את זה, כי ההיסטוריה מוכיחה שכאשר יהודים שוחררו, כמו אנשי 'המחתרת היהודית', הם לא חזרו להרוג. לעומת זאת לא מעט דוגמאות של מחבלים ערבים שחזרו לרצוח. האפליה היא שהם ישתחררו אחרי כמה שנים, ובן-דוד יישב מאסר עולם. בית המשפט העליון אחראי לאפרטהייד כלפי יהודים".


לדבריו הגיב חבר הכנסת לשעבר ומזכ"ל "מרצ" מוסי רז: "לטעון שיש אפרטהייד נגד יהודים זה טירוף מערכות. האסירים שיושבים הכי הרבה זמן בבתי הכלא הם ערבים, ובהרבה מקרים את העונש שלהם הם מקבלים בשטח, אפילו מישהי שרק זרקה סכין, חיילים ומאבטחים יורים בהם למוות. ברור שבעיניו (בן גביר) יהודי לא יכול להיות טרוריסט וערבי הוא תמיד טרוריסט. כשערבי נוגע בסכין הוא טרוריסט, וכשיהודי רוצח הוא לא טרוריסט. הוא (בן גביר) מדבר על השמדה של מדינה. האו"ם החליט שיהיו פה שתי מדינות, ישראל ופלסטין. פלסטין היא זו שלא קיימת. ילדה בת 13 עם מספריים היא זו שמאיימת על קיומה של מדינת ישראל? היא באה להשמיד אותנו? יש פה אפליה נגד האוכלוסייה הערבית, שמוגבלת בתנועה, שנהרגים במקום אם הם שולפים מספריים, גם אם הם רק ילדים".
 
גזית העיר שגם פחות קיצונים מבן-גביר יסכימו שמטרת הטרור הערבי היא השמדת המדינה, שהם התוקפים ואנחנו המתגוננים, ורז השיב: "ברור שיש פלסטינים שרוצים להשמיד את ישראל, אבל מדוע אנחנו עוזרים להם ומלבים את הטרור הזה, על ידי הריסות בתים וירי חסר אבחנה? בית המשפט העליון מאשר הריסת בתי רוצחים ערבים ולא מאשר הריסת בתי רוצחים יהודים, בתואנה מופרכת שיהודים לא צריך להרתיע. אבל עובדה שיש יהודים שרוצחים. אני נגד הריסת בתים. לאחר 50 שנה שהרסנו כל כך הרבה בתים, הטענה שהריסת בתים מרתיעה הוכחה כמופרכת וחסרת כל שחר, אין בה שום היגיון. לא סתם קבעה ועדה של השב"כ שהעונש הזה הוא לא יעיל. זה עונש קולקטיבי שמעניש חפים מפשע. גם לרוצח היהודי יש קרובי משפחה, שהם חפים מפשע. לא צריך להעניש משפחות של רוצחים".

בן גביר השיב לו: "הריסת בתים הוכחה כאמצעי יעיל בלא מעט מקרים של בני משפחות שפנו לשב"כ וביקשו לעצור את בן המשפחה שלהם כדי שלא יהרסו להם את הבית. לדעתי צריך גם לגרש את בני משפחות המחבלים, משהו שבית המשפט העליון לא נתן לו יד לצערי". "אני הייתי מגרש את אימא של יגאל עמיר", אמר גזית. "מה ההשוואה?", הזדעק בן-גביר, "יגאל עמיר פשע, הוא לא טרוריסט, הוא עשה מעשה פשע שאסור לעשות. אגב, לא יכול להיות שמחבלים משתחררים ויגאל עמיר לא. אם משחררים כל מיני ארכי-רוצחים אז יש לי בעיה קשה באפליה, אני דוגל בשוויון. לא יכול להיות שיפלו את יגאל עמיר בגלל שהוא יהודי".

"מוסי רז, כמו שאר אנשי השמאל, מדברים על בסך הכל מספריים", המשיך בן-גביר, "אתה לא מבין שהמספריים האלה רוצחות וכל שבוע אנחנו מאבדים כאן עוד קורבן יהודי? אתה לא מבין שיהודים מפחדים להסתובב במדינתם שלהם? תפסיקו אתם בשמאל לחיות במגדל שן ולהתעלם מהמציאות, שהיהודים כאן הם הקורבן". "אנשים פה מפחדים להסתובב כתוצאה מכישלון המדיניות האלימה של ממשלת ישראל, הממשלה היחידה מאז אוסלו שלא מנהלת שום משא ומתן ומסרבת לכל הסדר מדיני, וככל שהיא תנקוט ביותר אלימות, נחטוף יותר", טען רז. "אתם הבאתם אותנו למצב הזה, אתם הבאתם אותם לכאן ונתתם להם נשק", ענה בן-גביר. "כן, אנחנו נתנו להם מספריים, והם באו עם המספריים להרוג", השיב רז, "רק לפני שנתיים נהרגו פה במלחמה 70 ישראלים ואלפי פלסטינים, ואנחנו צריכים להפסיק את הדבר הזה. צריך לתת להם את הבית שלו (בן-גביר) בחברון ולהגיע לפשרה היסטורית".

"אני מסכים שהממשלה הזו היא כישלון גדול כי היא ממשלת חידלון", אמר בן-גביר, "כי חייל שיורה במחבל צריך לשבת בכלא וראש הממשלה ושר הביטחון לא נותנים לו גיבוי. דווקא בגלל מדיניות רופסת, שלא הכרענו את הקרב מול החמאס ולא מול המחבלים שרוצים להרוג אותנו מרמאללה וחברון. הם צוחקים עלינו ומזלזלים בנו, ואם אתה חושב שהם רוצים רק את הבית שלי בחברון אתה טועה, הם רוצים גם את יפו ועכו והמדיניות הרופסת הזאת, שנכנעים ובורחים, מביאה עלינו את הטרור שרודף אחרינו. טרור מכריעים רק בכוח".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו