לאחר יומיים שבהם תלמידי התיכונים שבתו כמחאה על עיצומי ארגון המורים, הודיע יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית אליאב בטיטו כי השביתה תוקפא עד למוצאי שבת, זאת על מנת שלא לפגוע באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
היום בבוקר דיווח משרד החינוך כי ישנה נוכחות של 15-25% תלמידים בבתי הספר. במקביל לכך, התפנו במשרד לקראת כינוס מועצת התלמידים והנוער הארצית, שהייתה אמורה להחליט האם להמשיך את השביתה. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ופורום ועדי ההורים היישובים ביקשו להשהות את העיצומים, כאמור כדי לאפשר את ציון יום השואה במערכת החינוך.

"פגיעה בתדמיתם של המורים"
ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, אמר: "לאור אכזבתי מיו"ר ארגון המורים, אני פונה אל האחריות והערכיות של מועצת התלמידים וקורא להם שלא להמשיך את השביתה. נציגות ההורים, מנכ"לית משרד החינוך ואני מתחייבים שלא להרפות מהסוגיה עד שיו"ר ארגון המורים רן ארז יגלה אחריות ויפסיק את העיצומים". כמו כן פנה מרגי לארז ואמר: "זו השבתה אחת יותר מדי ואתה נושא באחריות בפגיעה במעמדם ותדמיתם של המורים".


השביתה תושהה. צילום ארכיון: אבשלום ששוני

פז כהן, פורום ועדי ההורים היישוביים, מסר לאחר ההחלטה על ההקפאה: "התלמידים לקחו אחריות ומנהלים את מאבקם בצורה ראויה להערכה. השיטה שבה משרד ממשלתי וארגון עובדים מתעמתים ותוך כדי כך נותנים בקלות דעת לפגוע באופן ישיר בציבור התלמידים - חייבת להיפסק. עכשיו הזמן של נבחרי הציבור, ובראשם שר החינוך ושר התחבורה, לקחת את האחריות המוטלת על כתפיהם ולהביא לפתרון מיידי של שתי הסוגיות המוטלות על הפרק".
יו"ר המועצה, אליאב בטיטו, מסר: "על מנת שלא לפגוע באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החלטנו שלא להשבית גם מחר את יום הלימודים בבתי הספר התיכוניים. אנו נענים לקריאתו של יושב ראש ועדת החינוך ושמחים על כך שגם פורום ועדי ההורים הישוביים רתום למאבקנו. לאחר פגישה בנינו לבין חה"כ מרגי, ולאחר שקיבלנו את התחייבותו לפתרון נושא זה, אנו מקפיאים כעת את השביתה עד למוצאי שבת הקרובים על מנת לאפשר זמן לשיח והידברות בין כל הנוגעים בנושא הטסטים והפעילויות החוץ-בית ספריות. אנו מתחייבים להמשיך במאבק וכבר בהמשך השבוע, נודיע על הצעדים הבאים בנושא מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים והשבתת הפעילויות החוץ בית-ספריות".