בית משפט השלום בנצרת הרשיע היום (רביעי) את השוטר ג'וני גאנם, אשר שימש כחוקר בתחנת נצרת עילית, בגין מעשה מגונה ושימוש לרעה בכוח המשרה. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, בדצמבר 2014 קטינה בת 16 גנבה מחנות "ניו פארם", בקניון בנצרת, ערכה לבדיקת היריון וזאת כי חששה שנכנסה להיריון ומפאת מצוקה כלכלית, שלא אפשרה לה לקנות את הערכה. המתלוננת נתפסה ומיד הודתה בגניבה, הן בפני הקב"ט של הקניון והן בפני השוטרים שהגיעו למקום. בהמשך, המתלוננת התלוותה לשוטרים לתחנת נצרת עילית.
עם הגיעה לתחנה, פגש בה גאנם, חוקר בתחנת נצרת עילית, והכניסה לחדרו לשם גביית עדותה. לאחר שהמתלוננת הודתה במיוחס לה והסתיים שלב גביית העדות, הורה לה להיכנס לחדר פנימי וזאת, לטענתו, על מנת לצלם אותה לצרכי התיק המשטרתי. השניים נכנסו לחדר הפנימי, שם סגר את החלונות והווילונות והורה למתלוננת להוריד את הג'קט שלבשה. לאחר שהמתלוננת עשתה כדבריו, משך את חולצתה כלפי מטה, הכניס ידו לתוך חולצתה, אחז בשדה הימני מתחת לחזייה, מישש את שדה והוציאו חלקית מחוץ לחזייה. בתגובה, המתלוננת הדפה את הנאשם והפצירה בו לקרוא לשוטרים נוספים, כאשר מיד לאחר מכן התלוננה בפני שוטרים אחרים בתחנה על כך שגאנם ביצע בה מעשה מגונה.

"לא מדובר בעלילת שווא"

השופטת לילי יונג-גפר קיבלה את גרסת המתלוננת במלואה והרשיעה את הנאשם בעבירה של מעשה מגונה ושימוש לרעה בכוח. באשר לטענות הנאשם על בדיית המעשה המגונה כדי להימנע ממעורבות רשויות הרווחה והורי המתלוננת, קבעה השופטת כי "נושא הדיווח לרווחה ולהוריה של המתלוננת אוזכר למן הרגע הראשון וכן בחקירת מח"ש. סבורני כי לו זה החשש המרכזי של המתלוננת הרי שבדיית מעשה מגונה עשויה להוביל לדיווח ועירוב נרחב אף יותר של הרווחה ושל הוריה וזאת לאור הגשת התלונה, ומסירת עדות בבית המשפט על כל המשתמע מכך" .

למעלה מכך, השופטת קבעה כי "קו ההגנה בו נקט הנאשם אינו הגיוני ולא מתיישב עם השכל הישר ולא קיבלתי את הטענה כי מדובר בעלילת שווא". בסיפא, נקבע כי "אין ספק גם כי הנאשם ניצל את נגישותו ואת סמכותו על המתלוננת לשם ביצוע המעשה, וכי מדובר, איפוא, בניצול לרעה של כוח משרתו".