חלפו שבועיים וחוקרי משטרת התנועה טרם הצליחו להגיע למסקנה אם תקלה טכנית היא שגרמה לתאונת אוטובוס אגד במנהרות הכרמל, שבה נהרגה אור אלבז ז”ל ונפצעו 54 נוסעים, חלקם באורח קשה, או שחוסר ערנות או רשלנות מצד הנהג הם שגרמו לתאונה. הוריה, יוסי וסלין, מבהירים כי אינם מחפשים אשמים. “אין לנו טענות”, אומרת האם, העובדת זה 36 שנה בחברת אגד, שלה שייך האוטובוס, “גם אם נדע מה קרה, זה לא יחזיר לנו את אור”.

קרובי משפחת אלבז מתחו ביקורת קשה על הימשכות החקירה ועל העובדה שהמשטרה לא טורחת לעדכן את המשפחה. “המשטרה לוקחת את הזמן”, הם אומרים, “כמה זמן לוקח לבדוק אוטובוס ולהגיע להחלטות ולקבוע מי אשם? זה נראה מגוחך”.

אור אלבז ז"ל
באגד אומרים בתגובה כי אין בכוונתם להתערב ולהפריע לחקירת המשטרה אבל מקור בחברה רמז כי לפי הערכות, הגורם האנושי הוא שגרם לתאונה.

ההורים, המתגוררים בחיפה, מתקשים להבין מדוע הגורל התאכזר אליהם כל כך. “נפצעו בתאונה הזאת 54 אנשים”, אומר האב בבכי, “לא היה קורה כלום אם היו נפצעים 55 בני אדם. למה דווקא את אור שלנו אלוהים החליט לקחת?”.
 

"הבית הפך מקום עצוב"

הבית, שהיה שוקק חיים והומה בחברותיה של אור, הפך מאז האסון למקום עצוב, אפילו מדכא. אור הייתה מושא להערצה בקרב חבריה וחניכיה בצופים.
"מנהיגה לעתיד”, אומרים ההורים, שהעניקו לבתם את שמה משום שנולדה בחג החנוכה לפני 17 שנה.

יוסי וסלין אלבז בביתם, עם מכשירה הסלולארי של אור ז"ל
הזוג אלבז נישאו בגיל מאוחר יחסית ואחרי כמה הריונות שלא נשאו פרי הצליחה סלין, בסיוע רופאים מומחים, להביא לעולם בת יחידה, את אור. בני הזוג מספרים כי ניסו להביא לעולם עוד ילדים ללא הצלחה. “אור היא כל מה שהיה לנו בעולם”, אומרת האם בכאב, “וברגע אחד היא נלקחה מאיתנו. אין לנו דבר יותר בעולם”. 
מהמשטרה לא נמסרה תגובה.