"השביתה הנודדת" של תלמידי י' עד י"ב תתחדש מחר (ראשון) במספר מוקדים בארץ, ביניהם אופקים, דיר אל אסד, יקנעם, רמת גן וראש העין, כך נמסר ממועצת התלמידים והנוער הארצית. במסגרת העיצומים, תשבית המועצה בכל יום חמש רשויות שונות ברחבי הארץ בהן יושבתו כל בתי הספר התיכוניים (י'-י"ב) ביישוב.



ההחלטה התקבלה היום באופן סופי לאחר דיונים רבים בין נציגי מועצת התלמידים, זאת לאחר שחברי המועצה נענו לבקשתו של יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, שלא להשבית את הלימודים ביום השואה לאור חשיבות היום ועל מנת לאפשר המשך הדיברות בין הצדדים השונים.



"החלטנו שלא להשבית את כל התיכונים בארץ על מנת שלא לפגוע בבחינות הבגרות ובמתכונות המתקיימות בימים אלו", הסביר את המהלך יו"ר המועצה אליאב בטיטו. קודם לכך, ביום חמישי קרא יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, לשר התחבורה, ישראל כץ, לקיים פגישת הידברות עם ועד בוחני הנהיגה, נציגי השלטון המקומי ונציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית.



כזכור, מועצת התלמידים והנוער הארצית פתחה בעיצומים החל מיום שלישי האחרון. הסיבות למחאה הנן שביתת בוחני הנהיגה המעשיים והחלטת ארגון המורים למנוע קיום פעילויות חוץ בית-ספריות. במסגרת העיצומים, הושבתו כל בתי הספר התיכוניים במדינת ישראל בימים שלישי ורביעי.



משרד התחבורה הגיש ביום רביעי האחרון בקשה לצו מניעה להפסקת העיצומים של בוחני הטסטים. דיון בנושא התקיים בתחילת השבוע בבית הדין לעבודה בירושלים. גם עיצומי ארגון המורים ממשיכים ופעילויות חוץ בית ספריות מושבתות. ביום רביעי אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים ל"מעריב-אונליין": "נפסיק את העיצומים רק אם נראה שיש התקדמות במשא ומתן עם משרד החינוך. בכל מקרה אנחנו לא פוגעים בימי הזיכרון ובנסיעות לפולין". דיון בנושא צו המניעה שמבקש משרד החינוך כנגד המשך עיצומי המורים, נקבע בבית הדין הארצי לעבודה ליום שני.