תיק גדול שהכיל מסמכים רבים ובכללם רשימות וסידורי כניסה למתקנים ביטחוניים של המשטרה, צה"ל והשב"כ, נגנב מביתו של סגן ראש מערך הסייבר של המשטרה קצין בדרגת נצ"מ המתגורר בתל אביב. ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה מנהלים בימים האחרונים חקירה רגישה ביותר בנושא, תחת פיקוח של המטה הארצי וגורמים בטחוניים נוספים.



גורמים במשטרה העריכו הערב (שבת) כי מדובר בגניבה מתוכננת וייתכן אפילו אחרי שבוצע מעקב אחרי הקצין הבכיר, יחד עם זאת לא נשללה האפשרות כי מדובר בגנב אקראי שהתיק עורר בו עניין, מבלי שידע מהי תכולתו.



על פי התלונה שהוגשה, אלמוני הצליח להשחיל מגרפה דרך החלון, באמצעותה גרר את תיק המסמכים שהיה מונח על השולחן במטבח ומיד לאחר מכן שלף אותו החוצה. תחילה נדמה היה כי מדובר בהתפרצות וגניבה רגילים לכאורה אלא, שלאחר בדיקה גבר החשד כי הגנבה הייתה מכוונת, כיוון שהפורץ פעל ככל הנראה ביסודיות והתמקד בפריט שגנב ומעבר לאותו תיק הוא לא נגע באף פריט בעל ערך שהיה בדירה.



רשלנות מצערת?

העובדה שהתיק ובו מסמכים רגישים ביותר הונח על שולחן במטבח מובילה גורמים במשטרה לטעון כי מדובר ברשלנות מצערת מצד הקצין הבכיר, יוצא יחידת עילית במודיעין הצבאי. פרטים על האירוע הועברו לבכירים במערך הביטחון בצבא ובמשטרה ובסביבת ביתו של הקצין הבכיר הוגברה האבטחה.



גורם בכיר במשטרה מסר: "יש פה מספר עובדות בעייתיות וכרגע החקירה מתנהלת במישור המודיעיני ונערכות כל הבדיקות. ההתנהלות של הגנב מקימה חשד שפעל במכוון להשגת המסמכים יחד עם זאת לא מין הנמנע שמדובר במקרה מצער שתחילתו ברשלנות וכי יד המקרה הובילה את הגנב לתכולה שאסף מהבית ולא מעבר".



מהמשטרה נמסר כי "אכן התקבלה תלונה ונפתחה חקירה על פי נהלי המשטרה, אך בשל צנעת הפרט אין בכוונתו להרחיב ולמסור את פרטי נפגע העבירה. תוכן הגניבה הועבר לידיעת כלל הגורמים הרלוונטיים במשטרה".