שי שירזי, בנו של איש העולם התחתון ריקו שירזי, הוא העבריין שחוסל אמש בתל אביב, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. שירזי, בן 30, נורה למוות ברחוב משה סנה. אדם נוסף נפצע באורח קל. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר, שעה שבעת שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע ירי לעברם.  



המשטרה פתחה בסריקות אחר חשוד שנמלט מהזירה וטרם ידועה זהות המעורבים. המשטרה פתחה בחקירה לברור נסיבות האירוע והחשד הראשוני, שהתגלה כנכון, הוא כי מדובר באירוע על רקע פלילי. לפנות בוקר הוציאה המשטה צו איסור פרסום על פרטי החקירה,שהועברה לטיפול היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל).



לאחר האירוע  התכנסו כוחות משטרה בכירים ממחוז מרכז, מחוז חוף ומחוז תל אביב לצורך הערכת מצב וזאת מחשש לפעולות נקם בעקבות החיסול הלילה. עוד קודם הגיעו נציגי שב"ס לקרוב משפחתו של העבריין שחוסל כדי לדווח לו על החיסול. "מדובר בעליית מדרגה ללא ספק. חיסול שעלול להוביל להסלמה", אמר גורם בכיר במשטרה. "אנחנו מבחינת המשטרה נעשה את המקסימום כדי למנוע אירועים נוספים ובעיקר למנוע פגיעה בחפים מפשע", הוסיף.



שי וריקו שירזי. צילום: חן גלילי



בגלי צה"ל דווח ששירזי השתחרר לפני כשנתיים מהכלא לאחר שריצה חמש שנות מאסר על סיוע להריגה. עורך דינו, ג'קי סגרון אמר לגלי צה"ל כי מדובר בבשורה קשה. "קשה לדבר עליו בלשון עבר. מדובר בבחור אינטלגנטי ברמות, כריזמטי".



עו"ד סגרון אמר כי למיטב הבנתו, שירזי פרש מעולם הפשע והשקיע את כולו בעסקים לגיטימיים בתחום המימון וההלוואות - עסקים שפעלו בשקיפות מול גורמי אכיפת החוק, הדגיש עורך הדין. 



"שירזי התרחק מאור הזרקורים", אמר סגרון, "לא היה לו חלק בכל הארועים שהיו לאחרונה בפשיעה הישראלית. הוא פשוט עבד למחייתו. אין לי מושג איך זה קורה ברגע אחד". לדבריו, "משיחות אינטימיות בינינו הוא מצא שעולם הפשע לא בשבילו. אחרי המאסר הוא פנה לעסקים, לא היו לו דפוסים עבריינים והוא לא הפגין התנהגות עבריינית. למרות שהורשע כל מי שהכיר אותו ידע ששי כבר לא בעולם הזה".



לגבי הרצח עצמו, אמר עו"ד סגרון כי אין לו מושג ירצה לנקום בשירזי. "לצערנו הרב היכולת לפגוע בו יכולה לנבוע גם מהצלחתו העסגקית הנוכחית ולא רק בגלל העבר, המשטרה צריכה לתת את התשובות".