בעקבות ההתקפה של ראש הממשלה נתניהו ושרת התרבות מירי רגב על דברי סגן הרמטכ"ל, שוחח היום (שני) גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם דורה רוט, ניצולת שואה ופעילה למען זכויות הניצולים, שאמרה: "כל אחד אומר מה שהוא רוצה. מי שאומר את המילים האחרונות זה אנחנו, ניצולי השואה. מ-39' עד 45' הייתי בשני גטאות ובמחנה ריכוז והשמדה. לפני שנגמרה המלחמה עוד הספיקו לירות בי שני כדורים, הייתי בת שבע. איך אני יכולה להרגיש, ש-40 חברי כנסת שאנחנו בחרנו, נוסעים למחנה ההשמדה אושוויץ, איפה שאני ביליתי הרבה שנים, רעבה, וחוזרים עם שום דבר. מילה לא שמענו מהם, זה אומר שהם לא הרגישו כלום".



"לפי הממשלה, 50% מניצולי השואה מתקשים לקנות אוכל", הוסיפה רוט, "אתה יודע מה זה להיות רעב? אני זרקתי את עצמי על חתיכת לחם שזרק לי גרמני כי היו לי עיניים יפות. ופה בארץ, עם כל זה שהייתי אצל ראש הממשלה, אצל כולם, ו-35 שנה שאני נואמת בארצות הברית ליהודים ולא יהודים, ולקחתי יהודים ולא יהודים לאושוויץ, אני מתביישת. מחוץ לארץ, אנשים שהם לא יהודים, שואלים אותי במה הם יכולים לעזור לניצולי השואה אז אני שואלת איפה ממשלת ישראל".




גזית הדגיש שביקרו את סגן הרמטכ"ל על כך שהשמיע דבריו ביום השואה, ושאל אם ביום השואה יש דברים שאסור להגיד. "לא", ענתה רוט, "לא. אל תעשו מיום השואה מה שזה לא. שואה, כל יום, למישהו שעבר את זה, זה טרגדיה. וכל אחד יכול להגיד מה שהוא חושב. אני לא מחברת את יום השואה עם דבריו של אף אחד, לא ראש הממשלה ולא מישהו אחר. יום השואה זה סבל של העם היהודי, מיליון וחצי ילדים נספו, ומה שזה או אחר אומר, לא אכפת לי. אני לא מיניתי אותם. הדברים שנאמרו לא פגעו ולא נגעו לי. לא זה מה שחסר לניצולי השואה. לא הפוליטיקה שהם עושים מהשואה. מה שחסר זה האהבה שהיו צריכים להראות לנו. אהבה! גם זה אנחנו לא מקבלים. יש בינינו ניצולי שואה שלא צריכים, אבל אני מקבלת את הטלפונים. חצי מהניצולים חיים בעוני. 200 אלף ניצולים, במדינה של שמונה מיליון איש. מה הקושי לעזור להם?".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו