"לתפארת מדינת ישראל": רונה רמון, ממדליקי המשואה בטקס יום העצמאות, התראיינה הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל וסיפרה על הקרן שהקימה, "קרן רמון" ועל הרגע בו בישרו לה שהיא תהיה בין מדליקי המשואה.



"זו עבודה קשה לבנות משהו כל כך מעורר השראה וגאווה. אני מסתובבת בכל הארץ בתוכניות השונות שלנו בבתי הספר ומתמלאת בשמחה, באהבה גדולה מצד הילדים. זה לא פשוט לקחת בחירה זו ואני גאה ושמחה בה", אמרה רמון והוסיפה כי "התוכנית בוחרת את הדובדבן שבקצפת, את הילדים המובחרים ואיתם אנחנו מובילים את התוכנית".



רמון חזרה לרגע בו התקשרו להודיע לה שהיא תדליק משואה בטקס: "המלצנו שרותם אלישע המשתתפת בתוכנית של הקרן תדליק משואה אז חשבתי שמתקשרים להגיד לי שרותם התקבלה ואז הודיעו לי שגם אני בין מדליקי המשואה. היה רגע מאוד מרגש, לא אשכח אותו בחיי, סיימתי בדיוק הליכה וצעקתי 'לתפארת מדינת ישראל'".



"השכול לא בא על חשבון הפעילות הציבורית"


על כך שהיא בחרה לתרום למדינה ולא בחרה בשכול אמרה רמון: "ההסתגרות עם הכאב והשכול לא באה על חשבון הפעילות הציבורית. יש כל כך הרבה מפעלי הנצחה בארץ וזה חשוב למשפחות אבל זה לא בא על חשבון הפעילות. אנחנו נושאים את הכאב והאבדן כל חיינו אבל יחד עם זה נהנים מעשייה מעוררת השראה שמאפשרת לנו להיות עם אהובנו גם בהווה וגם בעתיד. זו בחירה לבחור בעשייה ובתיעול וזה בא ממקום של להנציח, להביא את אותם יקירים אהובים גם להווה ולעתיד".



על פעילות הקרן: "אני החלטתי החלטה עקרונית שאנחנו הולכים על נושא של חינוך כי זה מה שהיה חשוב לי ולאילן יותר מהכל", סיפרה רמון. "ביקשתי עוד לפני שהקמנו את הקרן שזה הכיוון שאליו נלך. זו הנצחה שאני מאמינה שיש בה את הערך המוסף, כשילדים יודעים להגיד שהם רוצים להיות כמו אילן או אסף, להיות תלמידים טובים, לעשות את המיטב שהם יכולים, זה בעיניי הרבה יותר מחייה מבניין, לא שאני מזלזלת חלילה, יותר משלט באיזה מקום".



על שיתוף הפעולה של הקרן עם חיל האוויר: "נבנה פרויקט מדהים עם טייסות שמאמצות קבוצות. בחטיבות הביניים הקדשנו את נושא החלל לתוכנית בשיתוף רשת אורט, שכוללת תכנון מחקר וניסוי. התוכנית מתבססת על הקשר הטוב עם נאס"א וסוכנויות החלל הבינלאומיות. כשאני רואה את האסטרונאוטים מגיעים אני רואה את אסף", אמרה רמון והדגישה: "זה משהו שאני גאה בו כי הדברים האלה לא היו מתקיימים אם לא היינו בוחרים כך. לבנות מורשת זה לא דבר פשוט".



רמון נשאלה על הטענות שהועלו כלפי האב גבריאל נדאף : "זה מעיב כי זה נושא לא פשוט אבל קטונתי אפילו מלהביע דעה כי זה עדיין לא דובר. מאחורי הקלעים אנחנו פוגשים אדם אדיב, מפוחד על ילדיו. להגיד מה כן או לא קטונתי".