סערת מדליק המשואה: לאחר שפורסמו בחדשות 2 עדויות לפיהן האב גבריאל נדאף מנהל שיחות הכוללות רמיזות מיניות עם חיילים שנזקקו לסיועו ומבקש טובות הנאה, היום (שלישי) פורסם כי תלונה ראשונה הוגשה נגדו במשטרה. התלונה הוגשה יממה לפני ערב יום העצמאות, בו יזכה הכומר נדאף להדליק משואה על תרומתו לקירוב לבבות בין החברה הנוצרית דוברת ערבית למדינה, בעיקר בעידוד הגיוס לצה"ל.

עו"ד אייל פלטק, המייצג את המתלונן, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ואמר כי המתלונן הוא חייל משוחרר מזה חודשיים, חייל מצטיין שקיבל תעודת הצטיינות מראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שנה וחצי ולוחם ביחידת כפיר.



החייל בן העדה הנוצרית ומתגורר בנצרת, טען בתלונה שהגיש במשטרה, כי במהלך שנת 2014 פנה לכומר שייתן לו טופס לפטור מזקן לחיילים, זאת על פי מידע שהיה ידוע לפיו לכומר יש סידור המאפשר זאת עם צה"ל. עו"ד פלטק סיפר על הפרטים: "המקרה היה בשנת 2014, החייל ביקש איזשהו טופס פטור מזקן שהכומר נדאף רשאי להוציא. הכומר ביקש שהוא ישלח לו תמונות בעלות גוון מיני והחייל סירב. הכומר זימן אותו למשרד, הוא הגיע עם חברו והכומר אמר שבפעם הבאה יבוא לבד. הוא הרגיש מוטרד", סיפר עו"ד פלטק.



"הוא צריך להסיר את מועמדותו"


"אנחנו שוקלים להגיש צו מניעה", אמר עו"ד פלטק והוסיף כי הוא זה ששכנע את החייל להגיש תלונה במשטרה. "הכומר בהחלט עושה דברים ערכיים למען שילוב העדה הנוצרית בחברה הישראלית ועושה שם טוב לישראל בעולם במסעות שלו לחו"ל. אבל כשעושים את האיזונים בין הדברים הטובים האלה, לחשדות לכאורה והפגיעה בערכים ובמוסר והרי הכל ערכי סביב טקס הדלקת המשואות, באיזון הזה הכף לא נוטה לטובת האיש שמדליק את המשואה. אני ממליץ לכבוד השרה מירי רגב וגם לכומר למנוע את הבושה הזו מכולנו כחברה בישראל. אותה מדינת ישראל שאתה טוען שאתה אוהב אותה איך אתה רוצה להביך אותה".



"אני לא רוצה לראות אותנו כחברה בישראל, את כל הבכירים בטקס נבוכים כשהכומר ידליק את המשואה ובעוד חודשיים יהיו עוד תלונות ויתבררו הדברים. הוא צריך להסיר את המועמדות שלו".עוד אמר עו"ד פלטק כי "שרת התרבות והספורט מירי רגב, צריכה לכנס את הוועדה שבחרה במדליקי המשואה. אם היא רוצה למצוא את עצמה נבוכה בעוד חודש או חודשיים שתמשיך בעקשנות הזו".



תגובתו של האב נדאף להגשת התלונה: "ככל שטקס הדלקת המשואות מתקרב – אויבי מבית חוצים את כל הגבולות ומגדילים את העלילות וסיפורי הבלהות נגדי. מדובר בחייל שהורשע וריצה עונש מאסר בכלא צבאי על השלכת רימון צה"לי במסגרת סכסוך אזרחי, ועל עדות מופרכת כזו מנסים להשחיר את פני? לא יעזור לאיש, לא אירתע ואמשיך לפעול למען גיוס חיילים נוצרים לצה"ל. ואגב, בבדיקות הפוליגרף שערכתי פעמיים שללתי כל הטרדה ויצאתי, כמובן, דובר אמת".