רב סרן בניה שראל ז"ל, מפקד סיירת "גבעתי", נפל ב-1 באוגוסט 2014 במהלך מבצע "צוק איתן". אביו, שלום שראל, סיפר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "באותו יום שישי שבו נהרג, שעה לפני כן, מיד כשהתחילה הפסקת האש, פגש בניה קצין שהיה בעבר חבר וקולגה שלו בפלס"ר. ובניה אמר לו 'יש לי הרגשה פנימית מאוד מאוד לא טובה', לפני שיצא למשימה הזו. החבר אמר לו שהוא לא מבין מדוע כי עכשיו כבר יש הפסקת אש וכל הגזרה השתתקה, אחרי ימים רבים של ירי בלתי פוסק, ובניה ענה לו שהוא לא מוכן שיבלבלו אותו, שתחושתו הפנימית לא טובה, ואמר לו משפט מחץ: 'אני רוצה לבקש ממך שאם יקרה לי משהו, תלך לאבא שלי ותגיד לו שידעתי'. זה הדבר אולי הקרוב ביותר שאדם יכול להגיד, כשיש לו תחושה שהוא עומד לסיים את חייו עלי אדמות".



"בניה בכלל לא היה אמור להגיע לתפקיד מפקד הסיירת, אלא לצאת ללימודים אחרי סיום התפקיד הקודם ולשאת לאישה את ארוסתו גלי, שזו אתנחתא, אחרי שנים תובעניות מאוד של שירות צבאי מתמשך בפיקוד ותפקידי ליבה", סיפר האב. "מפקד החטיבה ביקש ממנו לקבל את התפקיד, הוא היסס וקיבל אותו אחרי לבטים, בעצה אחת עם ארוסתו. ההחלטה הזו הייתה סוג של הקרבה מצד שניהם. ואנחנו הורים לילדים, שמשרתים שירות קרבי משמעותי מאוד, כבר 13-14 שנים, בהתחלה עם הבן הגדול ואחר כך עם בניה, לאורך שנות שירותו הארוכות בצבא. החיים האלה הם במתח בלתי פוסק, ואתה מלמד את עצמך איך לחיות בתוכם, משתדל תמיד רק לחשוב טוב ולהיות אופטימי. אפילו באותו בוקר שמרנו על אופטימיות. כשדפקו על הדלת, וראיתי את קצה שרוול החאקי מבצבץ, של היד שפותחת את הדלת, באותה השנייה מיד ידעתי, בלי שאף אחד אמר דבר. לא הייתה לי תחושה נבואית קודמת, אבל באותו הבוקר שבו הוא נפל הייתי חסר מנוחה".





משעל שאל האם כאדם מאמין היו לשלום שראל שאלות לבורא עולם, והאב השיב: "לא היו לי שאלות על בורא עולם. אנחנו משפחה מאמינה ומקבלים ומצדיקים עלינו את הדין. לא ממקום של רפיון ונמיכות רוח, אלא בדיוק להפך. אנחנו מאמינים שלעולם יש בורא שמנהל אותו ביד רמה, וגם בניה, כאשר מסר את נפשו, והוא מסר את נפשו כל חייו, גם לפני שנהרג, עשה כל מה שעשה במסירות נפש גדולה. בפעם הזאת הקדוש ברוך הוא קיבל את הקורבן שלו".



"זה הניסיון הגדול ביותר שהיה לנו בחיים, ואף אחד לא מלמד אותך להתמודד איתו מראש, אין בית ספר לניסיונות כאלה", הוסיף האב. "הוא חופף אצל כל אחד במשפחה את הנימים הכי חבויות בנפש והופך אותך להיות אדם הרבה יותר רגיש ואולי בסוף גם אדם יותר טוב, כי מי שנעשה רגיש, נעשה רגיש לכל מה שסובב אותו ואני חושב שכולנו צריכים להיות יותר רגישים. אנחנו משתדלים לדבוק בחיים, לחזור בחזרה לחיים של יצירה ועשייה, אפילו שהם לא כל כך שמחים. ומצד שני, או יחד עם זה, לשמור בתוכנו את זכרו של בניה, פועלו ומעשיו ולהשאיר אותו חי בתוך חיינו. בניה היה אישיות גדולה ומורכבת, בחייו ולא רק אחרי מותו. אני רוצה לברך את עם ישראל ביום עצמאות שמח, כי זיכרון מסירות הנפש של ילדינו נותן תוכן מיוחד ובעל משמעות לקיום שלנו כאן בארץ ישראל".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו