מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך זימן את כל הקצינים בדרגות נצ"מ לשיחה אישית שתתקיים כבר ביום ראשון, ככל הנראה בבית שמש. זאת בעקבות הידיעה ב"מעריב" על התמרמרות של קצינים שלא קודמו בסבב המינויים האחרון במשטרה. ממידע שהגיע ל"מעריב" מגורם בכיר במשטרה עולה כי המפכ"ל ינסה להרגיע את הרוחות בעקבות אכזבת הקצינים. 



בידיעה שלשום נחשף כי בכירים במשטרה הביעו תרעומת על כך שלא זכו לקידום וטענו שהיו "קומבינות" במינויים האחרונים.  זמן קצר לאחר פרסום הידיעה נשלחה הודעת מייל לכל הקצינים בדרגות נצ"מ. בהודעה נכתב שהם מוזמנים לשיחה עם המפכ"ל, שבה הוא מבקש לשמוע מהם על עמדתם באשר למינויים האחרונים, נסיבות אכזבתם ולמה הם מצפים מהארגון וממפקדיו הבכירים, לרבות ממנו כראש המערכת.
 
גורמים בכירים במשטרה סיפרו כי הידיעה, שעוררה הדים ותגובות, לא הפתיעה רבים בארגון, שבמסדרונות הפנימיים השמיעו את דעתם באשר לחלק מהמינויים. בעיקר מדובר בקידום של שלושה קצינים שספגו בתקופה האחרונה ביקורת קשה, ואחד מהם אף הורשע בבית הדין למשמעת של המשטרה.

עוד נודע כי כבר כשהעביר המפכ"ל את המלצתו לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן התעוררה מחלוקת בין השניים. 
 
"צריך ללמוד מהעובדה שהרשימה הופצה ביום ראשון ושכבר למחרת התקיימו הטקסים להענקת דרגות וקידומים", אמר אחד הגורמים. "זה נראה כמו מהלך מהרגע להרגע. אבל המינויים באו לאחר דיונים וביקורת שנמתחה על ידי השר לביטחון הפנים, שבסופו של דבר לא רצה לצאת נגד המפכ"ל. במערכת היה ברור שתהיה ביקורת נוקבת ותרעומת ולכן הידיעה לא הפתיעה רבים מאיתנו, והיא הייתה מדויקת". 
 
גורם נוסף הוסיף: "עובדה שגם אלשיך הבין שיש בעיה וזימן מעכשיו לעכשיו את הקצינים הבכירים. זה לא עניין של מה בכך. המפכ"ל רוצה להנמיך את להבות, לשחרר לחץ ואולי גם, באמצעות שיחות סגורות, למנוע הדלפות לתקשורת. אבל שום דבר לא יעצור קצין ממורמר ומאוכזב. אם רוצים למנוע הדלפות, צריך פשוט לנהוג בצורה נאותה וראויה. ברור שהיו פה מינויים באמצעות קומבינות, אז למה להתחיל בהכחשות?".
 
בנושא אחר: בפעולה של יחידת להב 433 באזור לכיש נעצרו שלושה חשודים שברשותם מטעני חבלה. שניים מהעצורים הם תושבי תל אביב, שקיבלו את המטענים מתושב אשקלון המוכר למשטרה.