לפני זמן קצר שוחרר ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני מבית הכלא, אחרי שריצה שישה חודשי מאסר בבית הסוהר. לחיאני החל לרצות את עונש מאסרו בחודש דצמבר האחרון לאחר שהורשע בעבירות של הפרת אמונים והוטל עליו קלון של שבע שנים, שלא יאפשר לו לכהן בתפקיד ציבורי בשנים הללו.



כזכור, בשני האחרון החליטה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) בניגוד לעמדת הפרקליטות - לקצר בשליש את עונשו של לחיאני שנידון לשמונה חודשי מאסר בגין עבירות של הפרת אמונים. לחיאני ריצה בפועל קצת יותר מארבעה חודשים והבוקר בהתאם לאותה החלטה שוחרר מכלא חרמון בו שהה.
 
ראש עיריית בת ים לשעבר, בן 55 נשוי ואב לילדים, יכנס לתוכנית טיפולית עם שחרורו לרבות תעסקותית. הוא שוחרר מהכלא לאור חוות דעת של האגף לשיקום האסיר ושב"ס שציינו כי הפנים את משמעות העבירות שביצע, ניסה בכל דרך ללמוד על הטעות וביקש סיוע בתיקון מהלכי חייו. הוא הביע חרטה עמוקה והתנהגותו הייתה ללא דופי במהלך שהותו בבית הסוהר.

החקירה המשטרתית כנגד לחיאני הבשילה לידי כתב אישום רק באוקטובר 2013, ערב הבחירות לרשויות המקומיות ולקראת התמודדותו על הקדנציה השלישית בבת ים. באישומים המקוריים נטען כי קיבל שוחד מבעלי עסקים בעיר במטרה לכסות את חובותיו הפרטיים, וכן פנה למספר בכירים בעירייה במטרה שייטלו הלוואות מהבנק ויעבירו אליו את הכספים. בכך, נטען בכתב האישום, העמיד לחיאני את עצמו ואת העובדים בניגוד עניינים. בנוסף צוין כי העירייה העבירה תשלומי פרסום לרשת המקומונים וזאת מבלי שלחיאני ציין כי הוא אחד מבעלי המניות בחברה. 
 
עם הגשת כתב האישום הדיח בג"ץ את לחיאני מתפקידו, אולם אפשר לו להתמודד בבחירות שהתקיימו יומיים אחר כך. על אף הטענות החמורות, ואולי בגללן, הוא זכה ב-%57 מקולות התושבים. במאי 2014 חתמה הפרקליטות על הסדר טיעון עם לחיאני, שהורשע בשלושה סעיפים של הפרת אמונים, הנוגעים לבקשת הלוואות מבכירי העירייה, מבעליהם של "קפה ג'ו" בטיילת בת ים ומבעליו של רשת סופרמרקטים מקומית. 
 

"צבעי שחיתות וסיאוב"


באותם ימים לחיאני כבר לא שימש כראש העירייה, לאחר שהוועדה להשעיית ראשי רשויות במשרד הפנים החליטה להשעות אותו מכל תפקידיו ברשות המקומית. הוא נאלץ לסיים את הקדנציה השלישית שלו כארבעה חודשים לאחר שהחלה. את גזר הדין שמע לחיאני כאזרח פרטי. בית משפט השלום בתל אביב הטיל עליו שישה חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על תנאי, תשלום קנס בגובה רבע מיליון שקל ושבע שנות קלון.

בעודו מעכל את ההחלטה שהרחיקה אותו מהכלא, אבל גם ניתקה אותו מהחיים הציבוריים, מיהרה הפרקליטות לערער על קולת העונש ודרשה להטיל עליו מאסר בפועל. באפריל השנה קיבל בית המשפט המחוזי את הערעור. לחיאני ניסה להגיש ערעור מטעמו, אולם נדחה על ידי בית המשפט העליון. 
 
“המבקש הודה כי ניצל את קשריו ומעמדו כראש העירייה כדי לכסות את חובותיו האישיים, תוך התעלמות בוטה מחובתו לשמירה על טוהר המידות ולנהוג ללא משוא פנים״, כך כתב השופט אליקים רובינשטיין. “ניגוד העניינים הבוטה שבו העמיד את עצמו ואחרים, צבע את העירייה - אשר התהדרה בשינוי החיובי שהושג בעיר בהנהגתו - בצבעי שחיתות וסיאוב״.

הבחירות בבת-ים בוטלו - "איש הקש של לחיאני" יפנה את כסאו


לפני כחודש, ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב בהחלטה דרמטית את תוצאות הבחירות לראשות עיריית בת ים, שהתקיימו בינואר 2015 וקבע שיש לקיים בחירות חוזרות. הבחירות המיוחדות לראשות עיריית בת ים התקיימו בינואר 2015 ובתום מאבק רווי יצרים ניצח בהן ראש העירייה בפועל, יוסי בכר, שגבר על אלי יריב בהפרש של כ-500 קולות בקרב כ-40 אלף המצביעים שהגיעו לקלפיות.

יריב, שהיה גם יריבו המר של לחיאני ואף התלונן נגדו בזמנו במשטרה, עתר לבית המשפט בבקשה לביטול תוצאות הבחירות המיוחדות לראשות העירייה. באמצעות עו"ד בועז בן צור, טען יריב על טובות הנאה לכאורה שהוענקו לבוחרים, פעילים וקבלנים, מעורבות של עובדי העירייה בבחירות ועל מעורבתו של לחיאני למען בחירתו של בכר. הוא טען שבכר היה למעשה "איש קש" של לחיאני.