המשרד לביטחון פנים ארגן (הערב) כנס בנושא שיימינג, שנערך בהאנגר 11 בתל אביב. הכנס התרכז סביב פעילות שביצעו במשותף איגוד הפרסומאים ובצפר באמצעות סטודנטים ששקדו על הכנת עבודות מרהיבות אשר הציגו את משמעות השיימינג ועוצמתו עבור קורבנות ילדים ובני נוער בחברה.



במהלך האירוע נחשפו תוצאות סקר שערכה המשטרה, בו ביקשה לדעת מהם הנושאים שהכי מטרידים את ציבור הישראלים והם תחת טיפולה של המשטרה. שלושת הנושאים הבוערים: הקמות רעש, בריונות בכביש והחשש של הורים שילדיהם יפגעו ברשתות החברתיות. "מדובר בנתון מדהים. לכולם היה ברור שאת הציבור מעניין ומטריד יותר הנושאים של ארגוני הפשיעה שחדרו לרשויות המקומיות, עבריינות הרחוב, גניבות הרכב והתפרצויות, אולם מתברר כי התוצאות חושפות מציאות אחרת לחלוטין", אומר גורם בכיר המעורה בפרטים. "הציבור מוטרד יותר משכן שמציק למנוחתו והפך מטרד, מנהג אלים שהוא נפגש איתו ברחוב וכן מהאפשרות שהילד שלו ייפגע ברשת החברתית".



בעקבות הממצאים הנחה השר ארדן לפעול לקידומו של מערך "מאור", ובמרכזו יגבש המשרד תוכנית וכוחות שיתנו מענה לאותם בני נוער ולהוריהם הן בדרך של טיפול באירוע החמור והן בהמשך הטיפול בקורבן העבירה. במקביל יוקם מערך הסברה בקרב בני הנוער בניסיון למגר את התופעה הקוראת לחרמות ונידויים של בני נוער.



"אני מקצה תקציב גדול כבר בשנה הנוכחית לטובת הטיפול בתופעה החמורה", אמר השר ארדן, "במסגרת קידום מערך מאור נפעיל מספר מקוצר שייועד לציבור אשר יוכל ליצור קשר מיידי בשעת מצוקה על מנת לקבל סיוע במקום להתגלגל בין יחידה אחת לאחרת. זהו מאבק של שיימינג בשיימינג והמטרה היא להציל חיים. אני מכיר את השיימינג מעצם היותינו הורים לילדים והנתונים אותי באופן אישי לא הפתיעו אבל הם בהחלט מדאיגים ומצערים". השר ארדן הוסיף. "נפעל במסגרת ההסברה ובנוסף נעשה הכל כדי למצוא את המקרים של מעשי ביוש הגובלים בעבירות פליליות".



פכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך, טען כי הפייסבוק המשטרתי משמש לא אחת כרשת חברתית בשעת מצוקה עבור הורים וילדים נפגעי השיימינג. אם בעבר היינו עדים למקרים של חרם, נידוי או ביוש של ילדים רכים והצלצול האחרון בבית הספר היה הגואל שמאפשר להם ללכת לבית הספר וליהנות מחום ואהבה היום לדאבוננו הילדים שלנו לא יכולים להימלט מהביוש והפגיעה היא 24 שעות ביממה. ידיים ענוגות על מקלדת צחה ורכה עלולות לשפוך בנקל דם של ילד. החץ המורעל שמופנה באמצעות פוסט מבייש מקבל חיזוק במילה המוערכת 'אהבתי' והמילה לשתף מקבלת משמעות מפלצתית והרסנית. המשטרה מטפלת במאות ואלפי אירועים והצילה כ-1,000 ילדים שנחשפנו אליהם במסגרת פעילות ועמדו על סמך פגיעה בעצמם".