הפערים בתחום הבריאות בין הנגב למרכז הארץ באים לידי ביטוי במצב בריאותה של האוכלוסייה, בזמינות ובנגישות לשירותי בריאות, בתשתיות, בתקינה ובאיוש כוח האדם הרפואי. לזה יש להוסיף את הפיכת הדרום לאזור עימות עם רצועת עזה ואת העלייה במקרי הטראומה כתוצאה מכך. הצפי הוא כי ללא התערבות וללא שינוי גישה כלפי דרום הארץ, פערים אלה ילכו ויגדלו בעתיד.



מנהל בית חולים סורוקה בבאר שבע, ד"ר אהוד דודסון, מסביר את הבעיה שבפניה הם ניצבים: "בספטמבר 2014 הייתה החלטת ממשלה על תוספת של מיטות לבית חולים סורוקה. מדובר בהחלטה של הממשלה לחיזוק הבריאות בדרום הארץ". הוא מסביר כי "בפרק של הבריאות יש חלק שעוסק בחיזוק בית חולים סורוקה, שם נאמר שממשלת ישראל אישרה לבית חולים סורוקה להוסיף 118 מיטות, שזו להבנתי, רק ההתחלה של סגירת הפערים. אחרי שהממשלה הודיעה שהיא מאשרת את המיטות הללו, היא לא תקצבה אותן. כלומר: הם לא העבירו את הכסף לקניית המיטות הללו. המשמעות היא שהפערים בין הנגב למרכז הארץ, במקום שנתחיל לסגור אותם, רק ימשיכו ויגדלו".



ד"ר דודסון מסביר את עיקר הפערים בין הדרום למרכז הארץ: "מיעוט המיטות גורר מיעוט רופאים ומיעוט אחיות. זה מביא לתורים גדולים בצורה משמעותית יותר מאשר אלה שיש באזור המרכז לכל טיפול רפואי. יש פה תורים ענקיים: תושבי הנגב נאלצים לספוג תורים ארוכים במרפאות, במכונים ולניתוחים ואנחנו בית החולים היחיד באזור הנגב".



משרד הבריאות הגיב לדברים ומסר: "הוקמה ועדת היגוי בין־משרדית בראשות מנכ"ל משרד הבריאות לשם הקמת בית חולים נוסף בעיר באר שבע. הוועדה פועלת לקביעת אבני דרך ליישום החלטת הממשלה. 98 המיטות שהובטחו לבית חולים סורוקה בהחלטת ממשלה מספר 2025 הוקצו לבית החולים על ידי משרד הבריאות. בית החולים פתח שלוש מיטות שבץ מוחי (מתוך ה־98) ועוד 20 מיטות שיקום שהוקצו גם הן בהחלטת הממשלה. בית החולים והנהלת שירותי בריאות כללית החליטו כי בשלב זה, עקב צורכי בינוי, לא ניתן לממש ולפתוח באופן מיידי את יתרת המיטות. התחייבות הנהלת קופת חולים כללית היא כי לאחר השלמת בינוי, במהלך שנת 2016, בית החולים עתיד לפתוח את המיטות האמורות".