קורס הכנה ללידה, ככל הנראה הראשון בעולם המיועד ומתוכנן ייחודית רק לבני הקהילה הלה"טבית, יפתח בקרוב לראשונה בבית חולים "ליס" שבאיכילוב, זאת  בהמשך לבקשות שהגיעו לבית החולים  מציבור זה המתמודד עם אתגרים אחרים מהציבור הרחב בהריון, בלידה ובתכנון המשפחה. 



את הקורס יזמה ומובילה עדי בן מנשה שהיא אמא בעצמה, מיילדת וחברה בקהילה הלה"טבית. "המטרה היא שבני ובנות הקהילה ירגישו נוח בסדנה, זו קבוצה שעוסקת בנושאים אינטימיים ואישיים, וכשאנשים שמגיעים מאותה קהילה הם מרגישים יחד נוח", היא מסבירה. בן מנשה מספרת כי הזוגות החד מיניים נתקלו בקשיים בקבוצות הרגילות: "הלידה עצמה כמובן לא שונה. מה ששונה שזוגות חד מיניים בקבוצה רגילה הרגישו לעיתים פחות נוח. יש קטעים של תרגול פיזי, סביר להניח שהנשים שמשתתפות יישמרו גם יחסי חברות וזו בתקווה תיהפך לקבוצת תמיכה".

"לצערנו בשנת 2016 הומוסקסואליות מחוץ לתחומי תל אביב זה החריג. ופה יינתן להם מקום נוח שבו כולם מבינים את כולם", היא מוסיפה.. "נפתח מקום לדבר על נושאים שאינם רלוונטיים ליתר האוכלוסייה כמו אנשים שעשו הסכם הורות. היו אנשים שהדירו עצמם מקורסים של הכנה ללידה, חלקם לא לגמרי יצאו מהארון". 
הקורס יתקיים באווירה אינטימית ותומכת לבני ובנות הקהילה בלבד, החל משבוע ה-30 להיריון ויכלול 2 מפגשים בני 4.5 שעות כל אחד. בקורס יחשפו המשתתפים/ות למידע רלוונטי כמו: ניהול אורח חיים תקין, תזונה, סימני לידה, טיפול בחדר לידה, התמודדות עם הכאב והקלת כאבים, לידה טבעית, התערבויות בלידה, יצירת הקשר הראשוני עם התינוק, החזרה הביתה ועוד והוא ילווה בסרטי וידאו ובתרגול.  

בקורס יינתן דגש מיוחד לגידול ילד במשפחה שאינה במבנה המסורתי על שלל המורכבויות והסוגיות הייחודיות לקהילה של הורים בני אותו מין, ובאווירה חמה, נעימה, שיווניות ומחבקת. כמו כן, הוא יעניק גם הכנה ללידה ולהורות להומוסקסואלים המביאים ילד בהליך פונדקאות במדינה אחרת.  
 

הקורס הראשון יפתח ב-10.6.16 בהדרכת המיילדת עדי בן משה.  לדברי  פרופ' יריב יוגב, מנהל בית חולים ליס ליולדות ונשים: "אחוז בני ובנות הקהילה בתל אביב הוא הגבוה בישראל וכבית חולים ציבורי של העיר, ראינו לנכון להעניק טיפול  נכון ומותאם אישית לאוכלוסייה חשובה זו. הקורס הייחודי יהיה חלק בלתי נפרד ממגוון השירותים שבית החולים מעניק לאוכלוסיית האזור". כרגע נרשמו נשים לסביות בלבד ובבית החולים מחכים גם לגברים הומוסקסואליים שיצטרפו.