הקלות מחד והחמרות מאידך. ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, חוזר לבניין העירייה. כך הסכימו היום (רביעי) פרקליטו של שמעוני עו"ד אשר אוחיון ונציגי היחידה החוקרת והפרקליטות עו"ד ירון גולומב מפרקליטות מחוז תל אביב ורפ"ק אביעד ברגמן מהיחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה.



ההסכמה בין הצדדים קיבלה תוקף של החלטה עליה חתמה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז דבורה עטר. אלא שעל שמעוני, הוטלו תנאים קשיחים ולא פשוטים לפיהם חזרתו לעירייה תהיה מוגבלת מבחינת יכולות הביצוע וקבלת ההחלטות שלו. כידוע מתנהלת זה מספר חודשים ביאח"ה חקירה מסועפת הקשורה לשמעוני, לפיה חשוד ראש עיריית אשקלון בשורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.



בשבוע שעבר החליט בית המשפט לצמצם את תקופת הרחקתו של שמעוני מבניין העירייה ומוסדותיה ובעקבות כך הגישה המשטרה בסיוע הפרקליטות ערר על ההחלטה. כאמור, קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את הסכמת הצדדים לחזרתו של שמעוני לעירייה תוך החמרה משמעותית של תנאי ההגבלה החלים עליו בהקשר לעיסוקו ולסמכויותיו כראש עירייה.



על פי ההסכמה לא יעסוק ראש עיריית אשקלון בנושאי תכנון ובנייה ובכלל זה הוועדה המקומית, ועדת המשנה, הוועדה המחוזית, לרבות חתימה עם התרים. לא יכהן כחבר בוועדות אקזקוטיביות של מועצת העיר ובכלל זה ועדת הכספים וועדת המכרזים. לא יכהן בכל תפקיד בתאגידים העירוניים ולא יעסוק בענייניהם למעט החברה העירונית לחברה, תרבות וספורט. לא יעסוק בנושאי התחייבויות והתקשרויות של הרשות המקומית ובכלל זה חתימה על חוזים. סמכות החתימה תעבור לממלא מקומו. לא יפעיל כל סמכות בנושאי כוח אדם לרבות ענייני משמעת. כל הסמכויות יעברו לממלא מקומו וכן לא יכהן כחבר בכל מוסד שהוא כראש הרשות למעט מועצת העיר.