משרד הבריאות שוקל מיסוי של מיצים ממותקים בשיעור של עד 20%. כמו כן, בוחן המשרד דרכים נוספות לרגולציה של שוק המזון המעובד, מאכלים ומשקאות עתירי סוכר עם דגש על מיצים ממותקים ומזון עתיר נתרן (הנמצא במלח בעיקר) בין היתר: הפסקת השיווק של משקאות ומזונות אלה במוסדות מפוקחים כגון בתי ספר, צה"ל ובתי הסוהר, המשרד שוקל לאסור  הצבת מכונות למשקאות ממותקים במוסדות ציבוריים כגון בתי חולים ובתי ספר ובסיסי צבא והצבת ברזיות ציבוריות כתחליף למשקאות אלה.



כמו כן נבחנות דרכים נוספות להפחתת הכדאיות של משקי הבית לצרוך משקאות עתירי סוכר ועידוד בדרכים של הסברה וסובסידיות את צריכת המים. אין כיוון של קידום חלופות למשקאות ממותקים אלא רק אך ורק קידום של צריכה של מים. כמו כן שוקל משרד הבריאות דרכים  להגביל את צריכת מלח במזון ברמות מסוימות, שמסוכנת לבריאות כאשר הציבור בישראל צורך היום בערך פי שניים מלח ממה שהוא זקוק לו מבחינה בריאותית. 



הדברים נאמרו בישיבה השלישית של ועדת הרגולציה המקדמת תזונה בריאה, בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב שהתקיימה היום. בישיבה פורטו מחקרים המוכיחים שצריכת סוכר מעלה תחלואה בכלל ובפרט תופעות של  התפתחות כבד שומני, הגברת הופעה של דלקות שונות עלייה בתחלואה בסרטן וכן לעלייה בתמותה. כמו כן את פורטו סיכונים הבריאותיים שיש בנתרן שנמצא בעיקר במלח. 
 

אחד המחקרים שהוצגו נערכת במקסיקו בשנת 2013 בו הוטל מס של 20% על משקאות ממותקים מה שהביא לירידה של 6% בצריכת מוצרי סוכר, ירידה בשיעור מחלת הסוכרת ב- 4% וירידה משמעותית במקרי המוות והוצאות על בריאות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין שמשרד הבריאות שוקל יישום מודל כזה בישראל: "את הכסף ממיסוי של המאכלים הלא בריאים בכלל ומשקאות ממותקים בפרט ישקול משרד הבריאות להחזיר לציבור בסבסוד מאכלים בריאים" ציין בר סימן טוב "זה יגביר את הלגיטימציה הציבורית למהלך" אמר. 
 
בין הצעדים הנשקלים על ידי משרד הבריאות במסגרת המהלך המשולב של רגולציה על מזון בריא בכלל וצריכת סוכר ואולי גם נתרן בפרט: מסעות הסברה, איסור פרסום ושיווק משקאות ממותקים עד השעה עשר בלילה ובכך מניעת חשיפת ילדים לשיווק זה, הגבלת הגודל והכמות של מוצרים ממותקים ועתירי מלח, מניעת מכירה שלהם על פי גיל, מכירה רק באזורים ומקומות מסוימים, תוויות אזהרה על גבי מוצרי מזון עתירי סוכר ומלח ( כפי שנעשה באריזות אלכוהול ובסיגריות), מיסוי כאשר היעד המרכזי בשלב ראשון יהיה הגבלת צריכת המוצר ואיסור מכירת מוצרים עתירי סוכר בצבא ובבתי ספר תוך עידוד והנגשת מי שתיה.