לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה שתתקיים היום (שני), מורים למתמטיקה וצוות הפיתוח של "האתגר 5" מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), יצרו סדרת סרטונים שיעזרו לכם מאוד להימנע מטעויות, ויתנו לכם טיפים חשובים לקראת הבגרות אשר יעזרו לכם להבין יותר טוב את החומר ויעזרו לכם להשיג עוד כמה נקודות חשובות במבחן.



5 יחידות במתמטיקה זה בכלל לא פשוט, אבל שווה את ההשקעה. אז גם אם למדתם כל השנה, פתרתם מאות תרגילים ואת כל הבחינות מהשנים הקודמות ואתם מרגישים שאתם שולטים בחומר, עדיין יש הרבה מקומות שאפשר ליפול בהם בבגרות.

סרטון 1- סדרות – tip1

 


בסרטון זה נטפל במקומות זוגיים ואי-זוגיים, ונענה על השאלה, מה זה אומר על ההפרש או על המנה של הסדרה.
נבדוק איך ניתן לדעת כמה איברים יש בסדרה או בתת-סדרה, נטפל בטעויות נפוצות בהצבה בנוסחה ועוד..
 

סרטון 2- הסתברות- tip2

 

 


שאלות בהסתברות יכולות להיות מסוכנות, כי לא תמיד קל לזהות באיזה אופן כדאי לפתור את השאלה . דיאגרמת עץ, נוסחת ברנולי , טבלה או באופן אחר . מצד שני, אם אתם שולטים היטב בנושא, ניתן לפתור את השאלה יחסית מהר. בסרטון נדבר על הסתברות מותנית, מאורעות תלויים ובלתי תלויים, ונטפל בטעויות נפוצות שקיימות בשימוש בנוסחת ברנולי ובטבלה דו-מימדית.
 

סרטון 3-טריגונומטריה במישור- tip5

 


בשאלות של "טריגונומטריה במישור", חשוב מאוד לזכור לסמן זוויות ופרמטרים.
 אל תפחדו מסימון פרמטרים שלא מופיעים במשולש, ואל תשכחו להשתמש בתכונות המרובעים שיופיעו בשאלה. אחד הטיפים החשובים שמופיע בסרטון ,עונה על שאלה נפוצה - מתי כדאי להשתמש במשפט הסינוסים ומתי להשתמש במשפט הקוסינוסים.
 
 

סרטון 4- חקירת פונקציה טריגונומטרית – tip6

 


כאשר אתם מתבקשים לחקור פונקציה טריגונומטרית, חשוב מאוד לשים לב לתחום ההגדרה של הפונקציה. בסרטון זה יש טיפים הנוגעים לתחומי הגדרה, נקודות קיצון ושימוש נכון במחשבון. 
 
 

סרטון 5- חקירת פונקציות רציונליות ופונקצית שורש- tip3

 


נושא זה הוא לא מאוד פופולרי בשאלון 806.
בסרטון הזה נרחיב על תחומי הגדרה ,אסימפטוטות (אנכית ואופקית), נדבר על שימוש נכון בסקיצה של הפונקציה וניתן טיפ חשוב הנוגע לבעיות קיצון. 
 

סרטון 6- אינטגרלים- tip4

 


בסרטון נדבר על אינטגרל של פונקציה טריגונומטרית בחזקה,  נחדד את ההבנה לגבי חישוב שטחים מורכבים ועוד..