ויטל ברמש, הנערה בת ה-17 תושבת רמת גן שנהרגה מפליטת כדור כאשר שהתה אצל חברה החייל, הובאה למנוחות היום (שישי) כשהיא מוקפת בחבריה הרבים ובבני משפחתה. להלוויה הגיעו תלמידים רבים מבי"ס התיכון אורה מודיעים בו למדה וכן חניכים מהשכבה הבוגרת מהצופים, תנועת הנוער בה שימשה כחניכה ובהמשך כמדריכה.

גיל מסיקה, ראש שבט עלית בו גדלה, הגיע למקום עם כ-400 חניכים מהשכבה הבוגרת. "ראינו כמה היא הייתה ילדה אהובה עם המון חברות נפש. לא הגיוני שאנחנו צריכים להיפרד מילדה צעירה, פרח. ביקשתי ממנה שתשמור על חבריה ועל המשפחה". חברותיה של ברמש סיפרו כי הייתה בת בית אצל רבות מהן, וכי תמיד הייתה מוקפת חברות ואהובה על כולם.

ברמש הייתה בת יחידה לאימה, שנותרה שבורה לאחר מותה. חברותיה הגיעו להיות איתה ברגעים קשים אלו. אחת מהן סיעה למשפחה האבלה כשפנתה לעיריית רמת גן בבקשה לפעול למען הגעת סבתה של הצעירה מרוסיה לארץ לצורך ההלוויה, וכן למען עזרה במימון ההלוויה. עיריית רמת גן נענתה לבקשתה והסבתא נכחה באירוע העצוב. בנוסף, הוציאה העירייה אוטובוסים בהם הגיעו אזרחי העיר ותלמידי תיכון, ונענתה העירייה לבקשה של האם, שביקשה כי בתה תקבר באדמה ולא בקיר.

הלווייתה של ויטל ברמש. צילום: חיליק רביב


מנהלת בית הספר התיכון בו למדה ברמש סיפרה ל"מעריב אונליין" כי מדובר ב"ילדה מלאת שמחת חיים, פעילה בצופים - הם היו הבית שלה והיא אהבה את החיים והייתה מוקפת חברות". חברתה לספסל הלימודים, נועה, ספדה לה: "היא אהבה לצאת ולבלות וכל הזמן דיברה על הצופים שזה כמו הבית השני שלה. הייתה ילדה יפה והבנים כל הזמן חיזרו אחריה".

רכז הדרכה מטעם שבט הצופים בו גדלה סיפר כי "הנערה הייתה בשכבה הבוגרת, הדריכה במשך שנתיים חניכים, חייכנית עם מצב רוח טוב ותמיד שמחה". לדבריו, מרגע שנפוצו השמועות על מותה הטרגי, הגיעו רבים מחבריה וחניכיה לשבט שבו היא גדלה.

כזכור, ברמש נהרגה ביום רביעי עקב פליטת כדור שפילח את חזה. מעצרו של בן זוגה, חייל בשירות סדיר שמנשקו נפלט הכדור, הוארך, עקב חשד כי הוא זה ששיחק בנשק. זאת לאחר שטען בתחילה כי יצא מהחדר והשאיר את הנערה לבד עם הנשק.