אלימות קשה במרכז תל אביב: מאיסם אבו אל-קיעאן, מחורה שבנגב, עובד ערבי ב"סופר יודה" שבמול עיריית תל אביב הותקף על ידי שוטרי מג"ב בלבוש אזרחי היום בצהריים (ראשון) לאחר שסרב להזדהות מול אנשי משטרה. בפוסט שמתאר את האירוע על ידי עד ראייה נטען כי העובד סרב להגיש תעודת זהות לשוטר שהיה לבוש בבגדים אזרחיים, והותקף באלימות קשה על ידי השוטר, שוטרים נוספים שהגיעו לנקודה ואף על ידי עוברי אורח בנקודה. בסרטון אפשר לראות את החשוד שוכב על הרצפה 

שוטרת ושוטר מג"ב שהיו על אזרחי במסגרת פעילות מבצעית כנגד שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) במרכז תל אביב הבחינו בעובד המרכול שהעלה את חשדם. כשביקשו ממנו להזדהות סירב העובד להיענות לבקשתם וביקש תחילה מהשניים שיזדהו בפניו. גם עובד נוסף שיצא מהסופר כדי להרגיע את הרוחות בין הצדדים הבין מהר מאד שהסיפור לא יסתיים בדיבורים.
השניים הזעיקו תגבור ותוך שתי דקות הגיעו למקום שמונה לוחמי מג"ב על אזרחים ובמקום נוצרה מהומה רבתי כשעובד בסופר שניסה לסייע לחברו החל לבעוט ולהלום בלוחמים על אזרחי ומנגד השיבו אלה תוך שימוש בכוח.

מנהל רשת סופר יהודה , קובי כהן, טען בשיחה עם מעריבכי הופעלה אלימות קשה וללא הצדקה כנגד העובד: "הם הפילו אותו על הרצפה וחבטו בו ללא רחם ולא הירפו עד שאיבד את הכרתו. הפרצוף שלו היה טבול בדם ורק אז הם עצרו אותו ולקחו אותו לחקירה, זו תעודת עניות למשטרת ישראל ולמג"ב על כך שהם מדרדרים את החברה שלנו. זהו אירוע חמור מאד של קבוצת סמויים מיחידה של משמר הגבול שמסתובבים בתל אביב עם משימות שהחליטה לקחת עובד שלי ולרסק אותו במכות באופן שניתן לזהות בסרטים הכי מכוערים והכל ללא שום סיבה לזה שעשרה מזנקים על אחד ותוקפים אותו עד זוב דם"

בנוסף יצא כהן להגנת העובד וטען כי הוא לא תקף את השוטרים ולא איים עליהם: "מדובר בשוטר ושוטרת סמויים צעירים שעצרו אותו וביקשו ממנו להזדהות. ייתכן והוא ביקש מהשוטרים להזדהות בפניו טרם שיזדהה נו אז מה? מה זה מקנה לשוטרים ועוד על אזרחי? הוא לא איים עליהם ולא תקף אותם, הוא לא היה חמוש לא בסכין ולא בשום דבר אחר והשניים הללו יצרו פרובקציה מיותרת ומכוערת. תוך כדי ויכוח בין הצדדים כולל ניסיונות של מנהל המשמרת להרגיע את הרוחות הם הזעיקו תגבור ולמקום הוזנקו תוך דקה וחצי שמונה לוחמים על אזרחים וכל זאת כשהבחור שלי לא זז ממקומו, לא ברח ולא נמלט. כשהעובדים שלי ניסו להרגיע בין הצדדים החלה התקרית כי השוטרים היו חדורי מוטיבציה להכות. למקום הגיעו קרוב ל – 30 ניידות ואפילו בטבח שביצע המחבל לא היו כל כך הרבה שוטרים באזור, פשוט בושה למשטרה".

מנגד גרסת מג"ב שונה בתכלית. לדברי השוטרים הם הותקפו נמרצות על ידי אותו עובד וחבריו ולא בכדי הוזנקו כוחות תגבור למקום . השוטרים השתמשו בסמכותם להפעיל כוח על מנת להביא למעצרו של החשוד וכראיה אחד השוטרים נפגע בידו. כמו כן, גורמים במשטרה הצרו על כך שבעוד השוטרים מנסים לשמור על שלום הציבור יומם וליל, ולעיתים נאלצים לעשות שימוש בכוח, תוך שהם מותקפים פעמים רבות על ידי האזרחים שעל בטחונם הם אמונים. אותם גורמים הוסיפו: "גם אם חשב האזרח שהותקף, היה ביכולתו לפנות למח"ש, אך הוא בחר באלימות ותקף את השוטרים בבעיטות ואגרופים". 
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. 
החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם". 

עוד נמסר מהמשטרה, כי "על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח בעוד החשוד ממשיך לתקוף אותם באלימות. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב, כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנוהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכוח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים". 

משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל".


סימני נשיכה על שוטר מהקטטה מול "סופר יודה", צילום: דוברות משטרת ישראל
סימני נשיכה על שוטר מהקטטה מול "סופר יודה", צילום: דוברות משטרת ישראל

אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של המותקף, אמר ל״מעריב״: ״הוא לא זז בלי תעודת זהות. אני מגנה את האלימות של המשטרה. הפכנו לקורבנות. בעל הסופר אוהב אותו ולא מוותר עליו. עכשיו כמובן ינסו לתפור לו תיק - שזה השלב השני שבו נוקטת המשטרה, כשהיא מתגלה כתוקפנית״ קרוב משפחה נוסף אמר כי המשטרה לא דיווחה למשפחה על המעצר: אחד מקרובי המשפחה סיפר: "לא עידכנו אותנו. הופתענו כמו כולם לגלות את דבר האלימות הקשה שמאיסם עבר ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת שפרסמו את הסרטון".

.