המחנה הציוני בחוץ, באופן סופי. עם ההחלטה על הצטרפות מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה ומינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון במקומו של משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז לא פעם אחת על אפשרות לפיה גם מפלגת המחנה הציוני תצטרף לממשלה. כזכור, המגעים עם ליברמן התקיימו במקביל לשיחות עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, אך עם ההודעה על הצטרפות ישראל ביתנו הדגיש הרצוג כי השיחות הסתיימו. כאמור - נתניהו המשיך לציין כי "הדלת עוד פתוחה" לכניסת המחנה הציוני גם לאחר מכן.



הבוקר (שני) התייחס לכך באופן רשמי הרצוג והבהיר כי המגעים הסתיימו באופן סופי. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו התייחס יו"ר האופוזיציה לרמיזותיו ופניותיו של נתניהו בדבר הצטרפות המחנה הציוני לממשלה: "נתניהו, במענה לפניותיך בימים האחרונים לחידוש המו"מ על הצטרפותנו לממשלתך, אני רוצה להבהיר בפומבי מה שאמרתי לך בעל פה - הדלת נסגרה. הפרק הזה תם ונשלם. אתה שבוי בידי הקיצוניים ביותר ואנו ניאבק בך ובהם".






בנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90




בדברים שאמר אתמול נתניהו בישיבת שרי הליכוד, הדגיש כי בשלב זה אין בכוונתו לחלק את התיקים שנותרו ללא שר, כיוון שהוא עדיין מעוניין לעשות מאמץ לצרף לממשלתו את מפלגתו של הרצוג. בין היתר, נתניהו התכוון לשמור אצלו את תיק החוץ, אותו הציע במהלך המגעים עם המחנה הציוני להרצוג ולאחר מכן לשר הביטחון המתפטר, משה בוגי יעלון. "אני משאיר את התיקים לאופציה נוספת להרחיב את הממשלה ולצרף בהמשך גם את מפלגת העבודה. קחו בחשבון שזה כולל לא רק תיקים אלא גם מהלכים מדיניים". בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה לאחר מכן הוסיף נתניהו: "מלכתחילה כשהקמנו את הממשלה אמרתי שהכוונה היא להרחיב אותה. 61 זה יותר טוב מ-59 אבל ממשלה רחבה טובה יותר למדינת ישראל וקואליציה רחבה תעזור לנו להתמודד עם אתגרים ולנצל הזדמנויות. ממשלה רחבה תמשיך לחתור לתהליך מדיני עם הפלסטינים תוך הסתייעות מגורמים באזור". 



את הדברים אמר נתניהו לאחר שיממה קודם לכן הודיע הרצוג באירוע בשבתרבות כי מבחינתו המשא ומתן עם נתניהו הסתיים ואין בכוונתו לחדש את המגעים עם ראש הממשלה.