כ-150,000 תלמידים נבחנים היום בבגרות במתמטיקה. השנה לוותה הבגרות בתוכנית הלאומית לקידום מתמטיקה שהשיק שר החינוך נפתלי בנט באוגוסט האחרון, המעודד תלמידים ללמוד במסלול חמש יחידות, כשהמטרה היא להכפיל פי 4 את מספר הלומדים במגמה זו. (ל-18,000 תלמידים).


בתיכון עירוני ד' בתל אביב התכוננו התלמידים והמורים במרץ לבגרות. "זה מלחיץ, למדתי לבחינה כשבוע, אבל אני מרגישה שאני יודעת את החומר", דיווחה ל"מעריב אונליין", יעל טולקובסקי, תלמידת י"ב הניגשת לחמש יחידות. "אני שמחה שיש תוכנית חדשה. הבונוס של 35 נקודות שהאוניברסיטאות נותנות במסגרת התוכנית נותן לי ביטחון. גם אם אקבל רק 70, עדיין הציון יגיע ל-105".
 
"אני לחוצה, לא בא לי להיכשל או לקבל ציון נמוך", חלקה נועם אמסטרדם, חברתה ללימודים. "אני מרגישה שגם בית הספר מצפה מאיתנו שנצליח ונקבל ציונים גבוהים".


בחינת הבגרות במתמטיקה. צילום: אבשלום ששוני
בחינת הבגרות במתמטיקה. צילום: אבשלום ששוני


"הילדים לחוצים, בגלל ה'הילה' שהמתמטיקה קיבלה השנה. תמיד יש לחץ במקצוע הזה, אבל יש הרבה תלמידים שהגיעו בסבבה", סיפר נתי שטרן, מנהל התיכון. לגבי בעיית מחסור במשגיחים בבחינות שצצה בבחינות האחרונות (בעקבות קושי בגיוס עובדים בחברת מנפאואר העובדת עם משרד החינוך) הרגיע שטרן ואמר כי "נערכנו מראש, מורים התייצבו במקום משגיחים שחסרו, הכל מוכן לבחינה".

"אצלנו שלושה תלמידים עברו מארבע יחידות לחמש. להרבה תלמידים יש רצון לעשות חמש יחידות, כי הם רוצים לבנות את העתיד שלהם", טוענת אלה גורוביץ מורה לארבע וחמש יחידות. "עכשיו נותר לקוות, כי המבחן יהיה הוגן, והתלמידים יצאו מאושרים".

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי: "בימים הקרובים נפרסם את מספר הניגשים לבחינת הבגרות בחמש יחידות. היעד שהצבנו לעצמנו השנה הוא 12,500 נבחנים, ובעוד שלוש שנים - 18,000. כשנשלים זאת, נדע שהצלנו את עתידה של מדינת ישראל. אני משוכנע שנעמוד ביעד. השינוי כבר מתרחש בשטח ובעוצמה גדולה".