10 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על ויקו שפי, תושב קרית אונו בן 27, שהורשע באונס ובמעשה סדום בנערה בת 17, אותה פגש ברחוב כשהייתה בגילופין. "הנאשם זיהה 'טרף קל' ונתן דרור ליצריו, תוך ניצול חוסר האונים שבו היתה שרויה המתלוננת, עקב שכרותה, ותוך התעלמות בוטה מהתנגדותה הפיזית והמילולית למעשיו", נכתב בגזר הדין.

באוגוסט 2014, סמוך לשעה 21:00, הלכה המתלוננת מביתה שבאור יהודה לפארק אשכול בעיר, יחד עם חבריה שם  שתו וודקה. בשעה 22:20 לערך הלכה הנערה לבדה לקיוסק סמוך, כשהיא שתויה. שפי הבחין בה כשהיא מתנדנדת מצד לצד. הוא פנה אליה, הציע לה את עזרתו, אך היא סירבה. אף על פי כן, הנאשם הוביל אותה לאתר בנייה הסמוך לכניסה לפארק, שם ביצע בה אונס. המתלוננת דחפה את הנאשם ונהדפה לאחור על משטח בטון, כשראשה נחבט במשטח. שפי הוסיף חטא על פשע, גנב ממנה את מכשיר הטלפון הסלולארי שלה ועזב את המקום, כשהוא מותיר את הנערה שוכבת לבדה באתר הבנייה. הוא שב אל חבריו, שישבו בקיוסק סמוך, ובחצות לערך הוא הסיעם לביתם.

לאחר מכן חזר לאתר הבנייה. במהלך פרק הזמן שבו נעדר הנאשם, נותרה הנערה שרועה באתר הבנייה, מתבוססת בקיא של עצמה, כשהיא מעורפלת לחלוטין. שפי מצא את ניקה את פניה, הפשיל את מכנסיה ואת תחתוניה וניסה לאנוס אותה פעם נוספת. בתגובה הדפה אותו באמצעות רגליה ושפי עזב את המקום. 
 
בטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות להחמיר בעונשו וציינה כי בעקבות הטראומה שחוותה המתלוננת, היא לא הצליחה להשלים את בחינות הבגרות והתקשתה בלימודיה. תחושת הביטחון שלה נפגעה והיא חוותה פחד, בלבול ו"פלאשבקים" מהאירוע. גם קיומו של ההליך הפלילי הקשה עליה. הנערה סבלה לאחר האירוע מהשפלות חברתיות מסביבתה הקרובה ותויגה ככזו שנאנסה. כיום היא מטופלת במקום המיועד לנערות שנפגעו מתקיפה מינית.
 

ההגנה, לעומת זאת, ביקשה להקל בעונשו, בשל היעדר עבר פלילי, מצבו הכלכלי הקשה והעובדה שהוא אב לתינוק. השופט מרדכי לוי לא התרשם מהטיעונים וכתב בגזר הדין: "מידת הפגיעה במתלוננת הנה חמורה, כיוון שהנאשם ביצע את המעשים בקטינה כבת 17, שהייתה צעירה ממנו בכשמונה שנים, בהיותה במצב של שכרות, תוך התייחסות אליה כאל חפץ נטוש ותוך התעלמות מהתנגדותה המילולית והפיזית להמשך המעשים המיניים; זאת, בשני שלבים, בהפרש של כשעה וחצי זה מזה".

עוד כתב השופט כי "לנוכח האמור ובמיוחד לנוכח הנסיבות המחמירות של האירוע והשיקולים לחומרה המפורטים לעיל, אין מקום להסתפק, כעתירת ההגנה, בעונש מאסר שיהא ברף התחתון של מתחם העונש ההולם". הוא גזר על שפי 10 שנות מאסר. סנגוריתו של שפי, עורכת הדין טלי גוטליב, מסרה בתגובה לגזר הדין: "מרשי פגש במתלוננת אשר יזמה קשר מיני עמו ביוזמתה ובהסכמתה המלאה. בית המשפט סירב לקבל כי בחורה תחפוץ בקשר מיני מזדמן. לצערי זו תפיסה שגויה ומנותקת מהמציאות".