הוארך בשנית מעצרו של אבי אבוטבול, החשוד במעורבות בחיסולו של שי שירזי לפני כשלושה שבועות. 
 
שופט בית משפט השלום בראשון לציון אביב שרון, האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרו של  אבוטבול, החשוד ברצח שירזי, בעת שזה ישב ברכבו בסמיכות לפרויקט המשתלה בצפון תל אביב לא רחוק מצומת הכפר הירוק. 
 
בהחלטתו כתב השופט שרון. "לעניין החשד הסביר, מעיון בחומרי החקירה שהונחו בפני היום וסומנו על ידי, לרבות עובדות שנמסרו על ידי עדים, אליהם התבקש החשוד להתייחס בהודעתו האחרונה, נמצאו אי אילו התאמות בין הדברים שנמסרו, באופן שיש בו כדי לחזק את החשד כנגד החשוד".
 

לדבריו, בדיקת הדברים והשוני בגרסאות מצריך פעולות חקירה שמרביתן לא יכולות להתקיים כשהחשוד מחוץ למעצר נוכח החשש לשיבוש מהלכי חקירה וכן נוכח מסוכנותו הטבועה במי שחשוד בעבירה חמורה כרצח.
 
יחד עם זאת מתח השופט ביקורת על המשטרה והיחידה החוקרת וציין כי מהמסמכים שהונחו בפניו הוא סימן את אותם מקומות שתומכים את דברי החשוד לפיו בעת הארכת מעצרו הקודמת נרשמו בהודעה המודפסת דברים לא מדויקים מאלו שמסר החשוד בעדותו.
 
כזכור חוסל  שירזי הבן, בעת שישב ברכבו ברמזור ולצידו בן למשפחת פשע מוכרת כשאלמוני נצמד לרכב ומטווח קצר ממש ירה לעברו מספר כדורים שגרמו לפציעתו האנושה ומאוחר יותר  למותו של שי. באותה שעה שהה האב ריקו, בבית הסוהר שלמון שם הוא מרצה עונש של שמונה שנים בגין עבירות מיסוי. 
 
שירזי האב קיבל את ההודעה רק שעות לאחר מכן באמצעות כלי התקשורת ובמשטרה ובשב"ס נערכים למניעת פעולות נקם וחיסולי חשבונות.
זאת הסיבה שבה השתמשו במשטרה כדי למנוע את השתתפותו של ריקו בהלוויית בנו תוך העברת מידע חסוי על חשש לסיכון חיי אדם. זאת גם הסיבה לכאורה שבעטיה נשללו מריקו בחמישי שעבר כל הביקורים שלהם היה זכאי, שיחות הטלפון שלו צומצמו משמעותית וכן הוטלו עליו הגבלות נוספות כל זאת לאחר חיפוש שנערך בתאו.
 
בבית המשפט טען פרקליטו עו"ד ארז אבוהב כי מרשו לא נחקר מאז חמישי בבוקר ועד היום, עת הובא לבית המשפט. עוד נחשף בבית המשפט כי עמדת המשטרה מסתמכת על עדות שמסר סוחר רכב נתנייתי וכן מסמך להלוואה שנחתם כביכול עם החשוד.
 
עו"ד אבוהב הטיח בחוקרים שהם תחקרו את אשתו, את אחותו של החשוד האחר ובנו של החשוד לגבי אותה הלוואה ויש להם  לדבריו את כל התשובות למה היה צריך את הכסף.