פרשת ביביטורס עולה שוב על סדר היום: יום לפני פרסום דוח מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שיעסוק בין היתר בפרשת ביביטורס, פרשת הטיסות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, למעריב אונליין נודע היום (שני) כי המשטרה חידשה את החקירה בעניין, במטרה לבדוק האם יש לפתוח בחקירה פלילית מלאה.



יומיים לאחר שחברת הכנסת קארין אלהרר דרשה מהיועץ מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להודיע אם תיפתח חקירה פלילית בעניין ביבי טורס, לאור ממצאי בדיקה שערך מבקר המדינה, נודע כי מנדלבליט הנחה את המשטרה לבדוק חומרים הקשורים לפרשת ביביטורס, זאת כדי לבחון האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בגין אותם חומרים.



על פי הידוע בין החומרים שהועברו על ידי היועמ"ש לבדיקת המשטרה מצויים החומרים הקשורים לחשד למימון כפול לנסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנועדו, על פי החשד, לממן את טיסותיהם של בני משפחתו. על פי המבקר, עשו במשרד הנסיעות שימוש לכאורה בנקודות הבונוס שנצברו על שמו נתניהו והן נוצלו לכאורה למימון טיסות פרטיות של המשפחה. חלק מהנושאים שלא יפורסמו בדוח המבקר הועברו לבדיקת המשטרה וזאת כדי להימנע מחשיפת ממצאי המבקר באותם נושאים.




"מאשרים את העברת המידע"



חשוב לציין כי בעבר נחקרה פרשת ביביטורס ממושכות ועיקרה בטיסות של נתניהו בתקופת כהונתו כשר האוצר וחבר כנסת בממשלתו של אריק שרון המנוח בין השנים 2003 ו-2005. על פי התחקיר ששודר בתכנית "המקור" בערוץ 10, בשני מקרים שילמו גופים שונים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. עוד נחשף כי ככל הנראה אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה, וזאת על אף ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של נתניהו עצמו. 



חוקרי להב 433 במשטרה שמבצעים את הבדיקה בימים אלו יבחנו אם חלה התיישנות על ממצאי המבקר, אם אכן בוצעו לכאורה עבירות פליליות ולאחר מכן יעבירו את המלצתם ליועמ"ש מנדלבליט שיקבע בסופו של דבר האם לפתוח בחקירה פלילית בפרשה המפורסמת.



במשטרה הבהירו הערב: "איננו מאשרים או מכחישים את המידע". משרד היועץ המשפטי לממשלה מסר בתגובה: "אנו מאשרים העברת המידע ומעבר לזה לא נוכל להרחיב".



מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר הערב כי "בנסיעותיו של מר נתניהו לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול. היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את הדברים והגיע למסקנה שאין כל סיבה לפתוח בחקירה על סמך החומר שהובא לידיעתו ב-2013. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015. במשך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום - כי אין כלום".