חוזרים לשגרה: משרדי האוצר והכלכלה הגיעו במהלך הלילה להסכמות עם הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום. לאור ההסכמות בוטלה השביתה שתוכננה להיום (חמישי), המעונות יפעלו כסדרם ושנת הלימודים תפתח כסדרה.



במסגרת ההסכמות יוקם צוות משימה שיורכב מנציגי משרדי הכלכלה והאוצר והארגונים וידון בשלושת החודשים הקרובים בנושאים המהותיים לקידום מערך מעונות היום לגיל הרך. בין הנושאים: מעמד המטפלות, שיפור הבטיחות והתקינה והגדלת היצע מעונות היום.



עוד סוכם על תקציב חירום של 60 מיליון שקל לשנת 2016 המיועדים לאפשר את פתיחת שנה"ל תשע"ז כסדרה וגובש מתווה להעמדת תקציב נוסף של עד 50 מיליון נוספים בשנים 2016 ו-2017.



שר האוצר, משה כחלון ברך על ההסכם: "נמשיך להשקיע במעונות היום מתוך דאגה לעתיד ילדינו ובמטרה להעלות את שיעורי התעסוקה בקרב נשים". גם ראשי הארגונים המפעילים את מעונות היום מסרו כי ההסכמות שהושגו מייצרות מטווה טוב לשיפור וקידום מערך מעונות היום לגיל הרך. עם זאת הוסיפו ראשי הארגונים כי כעת חייבת הממשלה להשלים רפורמה מקיפה בחינוך לגיל הרך כדי לאפשר למאות אלפי הורים וילדיהם חינוך איכותי ונגיש במחיר השווה לכל נפש.



יו"ר פורום וועדי הגנים הארצי, ישראל אליסף, מתח ביקורת על ההסכם ואמר כי "ארגוני המעונות מכרו את ההורים בנזיד עדשים". לדבריו, האמון שנתנו ההורים בארגוני המעונות היה מוטעה. "לארגוני המעונות שהנם ארגונים כלכליים אכפת מהכלכליות שלהם ולא מחינוך הילדים", הוסיף אליסף.



יו"ר פורום וועדי הגנים הארצי, הבהיר כי המאבק של ההורים לא הסתיים, "הממשלה צריכה להחליט האם היא לוקחת אחריות על החינוך של הגיל הרך או שהיא משאירה את הנושא פרוץ, לא מפוקח ולא חינוכי. אנו נחושים לגרום ללקיחת אחריות ממשלתית והעברת האחריות לחינוך הילדים כולם למשרד החינוך".