גובשה תשתית ראייתית: המשטרה הודיעה היום (חמישי) על סיום תיק החקירה נגד השחקן משה איבגי החשוד בביצוע עבירות מין. ממצאי החקירה ביססו את החשד לביצוע עבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית על ידי השחקן כלפי שלוש נשים במהלך עבודתם המשותפת ותוך ניצול מעמדו.



החקירה החלה בפברואר 2016 בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, בהן נטען אודות הטרדות מיניות לכאורה שביצע איבגי. במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן לכאורה העבירות האמורות, חלקן הגישו תלונה בעניינו במסגרת החקירה. כמו כן נחקר באזהרה משה איבגי בגין החשדות המיוחסים לו.



על חלק מהמקרים שנבדקו חלה התיישנות. בסיומה של החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.



עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של השחקן משה איבגי מסר בתגובה: "כפי שנהגנו עד היום, אנו נמתין עד לסיום הליך הבדיקה והחלטת הפרקליטות ורק אז נשמיע באופן מסודר את עמדתו של מר משה איבגי, ככל שיידרש, בפני הגורם המוסמך בפרקליטות, במסגרת הליך השימוע".



בעקבות הצהרת המשטרה על ביסוס תשתית ראייתית, אמרה היום מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו: "אנחנו מחזקות את ידיהן של הנשים שאזרו אומץ והגישו תלונה במשטרה. במיוחד במקרה כזה, כשמדובר באדם ידוע, אהוב על הציבור וחזק - קשה מאוד לצאת נגדו. טוב לראות שרשויות החוק מתייחסות להטרדות מיניות ברצינות, משום שמדובר בסוג פגיעה שנופל לעתים בין הכיסאות".



משה איבגי בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן
משה איבגי בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן



בחודש שעבר עומת איבגי המתלוננת הראשונה נגדו, עובדת תאטרון חיפה שהסכימה להגיע לעימות מול השחקן המפורסם שנחקר באזהרה ונשלח למעצר בית בן חמישה ימים. בשלב העימות הטיחה המתלוננת באיבגי כי הוא תקף אותה מינית וביצע בה מעשה מגונה והשחקן השיב כי לא התכוון לפגוע בה. חקירתו של איבגי באזהרה ארכה למעלה משמונה שעות והוא שוחרר למעצר הבית לאחר שחתם על ערבות עצמית ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמתלוננות נגדו בפרשה.



במסגרת הבדיקה ולקראת המעבר לשלב החקירה גייסו החוקרים מתלוננת נוספת. המשטרה בחנה גם מסרונים שאיבגי שלח לאישה שלישית, בהם כתב: "מתנצל לא היתה לי כוונה לפגוע".



איבגי הודיע לאחר התפוצצות הפרשה בחודש פברואר האחרון  כי הוא מפסיק להופיע לזמן מה, בעקבות הטענות נגדו, וזאת בעצת פרקליטו. "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן", מסר. "אני שב ואומר כי לא פגעתי באף אדם, גבר או אשה", הוסיף. "ככל שאדרש להתייחס לדברים - אעשה זאת במקומות המוסמכים לכך ובאופן מלא".