בת 19 שהשתמטה משירות צבאי נעצרה באלימות על ידי שוטר, שחשמל אותה באקדח טייזר. כתוצאה מכך נפלה ונפצעה בראש. אמה סיפרה הבוקר לגבי גזית ברדיו ללא הפסקה 103FM: "כרגע היא מאושפזת במחלקה נוירולוגית עם שבר בגולגולת ושטפי דם. הבוקר (חמישי) היא התחילה לאכול עצמאית, לפני כן היא לא אכלה. גם לדבר היה קשה לה לדבר. אני מקווה שהיא תשתפר. זו ילדה חוזרת בתשובה, צנועה, עם אהבת חינם ועם נתינת יתר. כל מי שמכיר אותה ושומע, מזועזע. היא הייתה אמורה להתגייס לצבא, והודיעה לצבא מספר רב של פעמים שהיא שינתה אורח חיים וחוזרת בתשובה. כיוון שהצבא עדיין לא אישר, עירבנו עורך דין שכתב מכתב, בו נאמר שאנחנו מוכנים שיגיע חוקר פרטי הביתה על מנת להוכיח שאנחנו דוברי אמת. הצבא טרם השיב למכתב וכרגע היא מוגדרת משתמטת".

 

על המפגש הקשה עם השוטר סיפרה האם כי "השוטר בדק את הרכב שלה וביקש ממנה לעצור בצד. היא עצרה בצד. הוא אמר לה שידוע לו שהיא משתמטת. היא הסבירה לו את הסיפור והוא אמר שהוא צריך לתת לה מזכר כלשהו. הוא דיבר אליה בצורה מאוד מאיימת, אגרסיבית ומפחידה. היא אמרה שקר לה וחייבת לשים עליה איזה ג'קט ונכנסה הביתה. בינתיים קראו לי החוצה. הוא היה שוטר במדים, צעיר, בן 28, ניהלתי איתו שיחת חולין כדי לרכך אותו, ראיתי שמדובר באדם לא נעים. פניתי עליו בנועם הליכות, דיברתי בעדינות וביקשתי קצת פחות אגרסיביות, כי אין צורך, זו ילדה טובה, לא אלימה, שלא התנכלה לו ולא כלום, ושהיא גם אסמטית ותקבל קוצר נשימה מפחד. הוא הבטיח לי שהוא ידבר איתה בעדינות, ייתן לה את המזכר והכל יהיה בסדר".
 

"היא שותתת דם, תן לנו לפחות לשטוף לה את הראש"


"הבאנו לו את הילדה חזרה", המשיכה האם. "היא רעדה מפחד. הוא שאל אותה למה היא לא חזרה והיא ענתה שנורא פחדה מהגישה שלו. אז הוא צרח עליה בצורה מאיימת 'נורא פחדת מהגישה שלי? תעמדי פה מיד, ולא לזוז'. הילדה הרגישה מאוימת, התחילה לברוח, לרוץ. רצנו אחריו ואמרנו לו 'בבקשה הבטחת'. ההמשך היה שראיתי את הילדה שלי זרוקה על הרצפה, עם דם מהראש ועיניים פקוחות. אני רואה קורים על הבטן שלה, שהסתבר שהם מאקדח טייזר. הוא ירה לה בראש עם הטייזר. אני ניסיתי להתקרב, הייתי בטוחה שהילדה שלי מתה. אי אפשר לראות דבר כזה ולהגיד שאין פה מוות. אמרתי לו 'הרגת את הילדה שלי', והוא ענה: 'תעופו מפה, תסתלקו מפה, זה הכל יהיה בכוח, תיזהרו'. הוא שם עליה רגל על הבטן. ניסיתי להתקרב, הייתי בטוחה שהוא גמר את הילדה שלי ורציתי לחבק אותה. הוא אמר לי לעוף משם ודחף אותי ודחף את כולם. יצאו שכנים וצעקו עליו. אמרו לו בוא תיכנס איתה לבית שלנו, היא שותתת דם, תן לנו לפחות לשטוף לה את הראש. הוא צרח לכל עבר 'תעופו מפה, תעופו מפה'".

"הוא לא הזמין אמבולנס, אלא עוד שתי ניידות של משטרה", הדגישה האם. "כשהגיעו הניידות, הוא הרים אותה מהראש, וניסה לכבול אותה באזיקים. היא התחננה אליו, קראה לו בשם שלו, ואמרה לו בבקשה, אני לא מתנגדת למעצר, למה אתה מכאיב לי. זה לא עניין אותו. הוא הכניס אותה לניידת ואני רציתי להיכנס אחריה. הוא אמר לי 'תעופי מפה, חבל, זה יהיה בכוח'. נעמדתי מאחורי הניידת ואמרתי 'תדרסו אותי'. כשהיא שותתת דם הם לקחו אותה במהירות לתחנת משטרה, לא לטיפול רפואי, והיא ביקשה לראות רופא. הביאו לה אחרי זה את מד"א לתחנת המשטרה. מד"א הפעילו שיקול דעת ולקחו אותה לבית חולים".
 

המשטרה: "החשודה תקפה שוטר ופקח"


גזית הקריא את תגובת דוברות מרחב שפלה של המשטרה: "מדובר באירוע של עיכוב צעירה בת 19 בחשד להשתמטות משירות בצה"ל. במהלכו, תקפה החשודה יחד עם אמא שלה וחבר שלה שוטר ופקח, כדי למנוע את עיכובה, על פי החוק. במהלך דיון להארכת מעצר של שני החשודים, בבית משפט השלום בראשון לציון, ציין השופט את חומרת האירוע והורה על שחרורם לאחר הפקדת ערבויות כספיות. כמקובל במקרים אלה הועברו הפרטים למחלקה לחקירות שוטרים".

האם הגיבה לדברים: "התגובה הזו מראה שאחד עוזר לשני לדפוק את השלישי, כשהשלישי הוא אזרח. הוא (השוטר) הרשה לעצמו להשתמש בכוח מיותר. הילדה שלי לא התנגדה למעצר. אני לא אלימה. הכל בולשיט ותפירת תיק. לגמרי לא תקפתי את השוטר. גם הייתי במח"ש והראיתי להם את הסימנים הכחולים בידיים שלי, ואמרתי להם שאני מקווה שעם עובדות הפעם לא מתווכחים. אני סך הכל רציתי להתקרב לילדה שלי, לראות שהיא לא מתה. אני התחננתי אליו, אני בכיתי. אני מקווה שזה היה המקרה האחרון שבו שוטר עובר על החוק".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו