סערה במפלגת העבודה: ח"כ איתן ברושי, נציג התנועה הקיבוצית, פנה ליו"ר המפלגה יצחק הרצוג וליו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מירב מיכאלי, בדרישה למנוע מח"כ יוסי יונה להעלות ביום ראשון הקרוב הצעת חוק לביטול ועדות הקבלה ביישובים קהילתיים בנגב ובגליל.
ח"כ ברושי אמר כי "יוסי יונה רוצה לחסל את ההתיישבות ולא חשוב המחיר. אני לא אתן לו. פניתי להרצוג ולמירב מיכאלי על מנת להוריד את הנושא מסדר היום, לפחות בכל הקשור למחנה הציוני. התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ותנועת המושבים יפנו לשרים לא לאשר את ההצעה אם תגיע לממשלה".
ח"כ מיכאלי חתומה על הצעת החוק יחד עם שלי יחימוביץ, איתן כבל, חיליק בר ואחרים, אולם ח"כ ברושי אמר כי "הצעות חוק שנויות במחלוקת יש להביא לדיון בסיעה קודם לכך שהן עולות לוועדת השרים לחקיקה".

לדבריו, "החיים בקיבוץ, במושב ובהרחבות הקהילתיות לא מתאימים לכל אחד. מדובר בקהילות קטנות ומפוזרות שיש לאפשר להם אורח חיים ייחודי והמדינה הכירה בכך. אין שום סיבה לפגוע בזה. לדעתי היכולת להיות שותפים בקביעת דמותו של היישוב רק תעודד את הבנייה באותם ישובים ולא להפך".
ח"כ יונה דחה את הלחצים והוא נחוש להביא את ההצעה להצבעה ביום ראשון בוועדת השרים. לדבריו, "שנים ארוכות נעשה שימוש מחפיר בוועדות הקבלה ביישובים הקהילתיים כדי לדחות מועמדים שכל חטאם הוא שארץ המוצא שלהם, גזעם, חזותם, חיתוך דיבורם, השכלתם, מעמדם הכלכלי, גיליהם ונטיותיהם המיניות הביאו לדחיית בקשתם לגור ביישובים אלה".
הוא הוסיף כי "הצעת החוק שלי נועדה למגר את הסלקציות הבלתי מוסריות האלה, כפי שעולה מהתלונות הרבות שהגיעו ללשכתי, ולעודד את הפיכתה של החברה הישראלית לחברה סובלנית ונאורה. אני מציע אותה מתוך שאיפה לתרום לקירוב לבבות בחברה הישראלית ולקבלה הדדית".
לדברי ברושי, ראשי המועצות בנגב ובגליל נרתמים במאמץ להפיל את ההצעה. עוד אמר כי חברי כנסת ממפלגתו שחתמו על הצעת החוק לא היו מודעים למשמעותה.