איש עסקים בריטי משך תרומה לאוניברסיטת בן גוריון בגלל כנס בהשתתפות אנשי ותומכי ארגון "שוברים שתיקה".



מייקל גרוס, איש חבר הנאמנים של האוניברסיטה כבר מעל 40 שנה, הסביר את החלטתו במכתב לג'רוזלם פוסט: ביום שני הבא יתקיים בחסות אוניברסיטת בן גוריון כנס בהשתתפות ראשי ארגון שוברים שתיקה ותומכיו. הכנס ממומן למעשה על ידיד ממשלת ישראל ותורמים בורים ושום דבר לא נעשה בנדון".



הכנס, שכותרתו "שוברי שתיקה לדורותיהם, ועכשיו...", אורגן על ידי המחלקה להיסטוריה של עם ישראל. בין הדוברים נמצאת יולי נובק, מנכ"לית הארגון, ונדב ויימן, מתאם יחסי ציבור של הארגון, שייתן "עדות אישית" במושב הסוגר של הכנס.



גרוס המשיך וכתב במכתבו, ש"כאחד מוותיקי חבר הנאמנים של האוניברסיטה, אני מתכוון לעצור תרומה של מיליון דולר שהתכוונתי להעניק בפגישת חבר הנאמנים הקרוב. הגיע הזמן שהפעילויות של היהודים האלה עם השנאה העצמית, שבוגדים במדינה, יקוצצו ולא יוכלו להימשך תחת הטענה הכוזבת של חופש אקדמי". לדבריו, "אם לממשלת ישראל אין את האומץ לעשות משהו, התורמים הישראלים והזרים צריכים להוות דוגמא".



בשיחה עם הג'רוזלם פוסט אמר גרוס כי הוא לא היחיד שמשך תרומה בגלל מה שבוא כינה כפעילות אנטי ציונית ולפחות תורם אחד נוסף משך בעבר תרומה של 8 מיליון דולר. "הממשלה מדברת על ה-BDS, אבל זה חסר טעם לדבר עליהם בחו"ל, אם זה קורה במדינה שלך", הוסיף.



מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה, כי היא לא מודעת לתרומה שגרוס היה אמור לתת. "למעשה, לאור מספר מתקפות של גרוס על האוניברסיטה, נשיאתה והסגל האקדמי, האוניברסיטה החליטה להחזיר את רובה של תרומה בסך 100 אלף דולר - הראשונה שלו מזה שנים רבות".



עוד נמסר, כי "אוניברסיטת בן גוריון היא מוסד אקדמי פלורליסטי, שמאפשר דו שיח פתוח ומגוון, ולא מצדד בעמדה פוליטית אחת".