רצח בכפר קאסם: מוחמד אל ג'ועברה (20) מכפר קאסם נרצח לפנות בוקר (שבת) במהלך קטטה המונית בה השתתפו עשרות תושבים בני שתי חמולות בכפר (אל ג'ועברה ואלטורי). גבר בן 30 שנפצע באורח קשה בקטטה מאושפז בבית החולים בילינסון בתנאי מעצר, כשהוא מורדם ומונשם, זאת לאחר שבמשטרה חושדים כי הוא זה שמעורב לכאורה בדקירתו של הצעיר שמאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים.



מחקירה ראשונית של המשטרה ולנוכח דיווחים שהתקבלו במוקד 100, עלה החשד לפיו במהלך הלילה התגלע סכסוך בין נציגים משתי החמולות שגלשה לפסים אלימים ביותר והובילה לקטטה הגדולה, במהלכה נעזרו חלק מהמעורבים לפחות בכלים חדים ואיימו לפגוע ביריביהם. כוחות גדולים של משטרה הוזנקו לכפר והחלו להפריד בין המתקוטטים כשהם יוצרים הפרדה בין שתי הקבוצות ופועלים להשבת הסדר על כנו.



כאמור, תוך כדי הקטטה נפצעו באורח קשה שניים מהמעורבים, צעיר בן 20 שפונה על ידי מד"א לבית החולים בלינסון - שם דיווחו כי מת מפצעיו זמן קצר לאחר הגעתו וכן צעיר בשנות ה-30 לחייו, שעדיין מאושפז עדיין בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם וצוותי חקירה נמצאים סביבו. במהלך הבוקר דווח כי בכפר לא מתרחשים אירועים חריגים ובשלב זה לא נעצרו חשודים במעורבות בקטטה והחקירה נמשכת.



קטטה בצפון: השלכת אבנים והצתת פחי אשפה


לפני כחודש אירעה קטטה המונית וגדולה בכפר מנדא שבצפון, בה נפצעו עשרות בני אדם. הקטטה פרצה על רקע המתיחות לקראת הבחירות לראשות מועצת הכפר ובמללכה תקפו עשרות תושבים זה את זה, השליכו אבנים והציתו פחי אשפה. אל המקום הוזנק כוח משטרתי גדול מתחנת משגב ובליווי מסוק השתלט על האירוע ופיזר את האנשים לבתיהם. במקום נעצרו 23 בני אדם ומספר פצועים במצב קל עד בינוני פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. נזק נגרם לרכוש ולשטחים ציבורים. 



מהמשטרה נמסר לאחר האירוע כי "משטרת ישראל פועלת במהירות ובנחישות כנגד הפרת הסדר הציבורי. אירועים מסוג זה עשויים לגרום לפגיעות בנפש וברכוש ,מטילים צל כבד על חיי התושבים ואיכות חייהם, ועלולים לגרום פגיעה אנושה ומתמשכת במרקם היחסים ביניהם".




הקטטה בכפר מנדא שבצפון. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה