סוף למצוד: ארבעה ימים לאחר הרצח הכפול בראשון לציון, במהלכו חוסלו אנסטסיה רוסנוב, בת 29 ובן זוגה אליעזר קנדינוב, בן 34, נורה היום (שבת) למוות החשוד ברצח, בן זוגה לשעבר של רוסנוב, יאן גבריאלוב. כוח משטרתי בפעילות מבצעית יזומה הבחין בגבריאלוב כשהוא נוהג ברכב. גבריאלוב חשד כי מדובר בכוח משטרה והחל לנהוג באופן פרוע המסכן נהגים אחרים ועוברי אורח, הוא לא נענה לקריאות השוטרים לעצור והמשיך בנסיעה. כוחות משטרתיים נוספים הוזעקו לעברו לאחר שהגיע בנסיעה לעיר לוד. כוח משטרתי נוסף שזיהה אותו בלוד והניח בסבירות גבוהה שהוא חמוש ומסוכן, ביצע לעברו נוהל מעצר חשוד והוא נורה למוות על ידי מפקד המחוז, ניצב מוטי כהן. לאחר הירי נערך חיפוש ברכב החשוד ונמצא אקדח טעון עם כדור בקנה.



כזכור, הזוג נמצא ירוי ביום רביעי בביתו בראשון לציון, לאחר שבמשטרה העריכו כי הוא נרצח על ידי בן זוגה לשעבר של הנרצחת שלא השלים עם כך שהיא המשיכה הלאה בחייה וכי הוא רצח אותה לאחר שחזרה לביתה ממעון לנשים מוכות. האירוע החל עם הדיוח למשטרה ולמד"א על ירי בעיר, בעקבותיו כוחות משטרה גדולים של מחוז המרכז הגיעו למקום. ממד"א נמסר כי קיבלו דיווח על גבר ואישה מחוסרי הכרה בדירה בראשון לציון ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של השניים. פרמדיק מד"א אופיר שיש שהגיע למקום סיפר: "בתוך הדירה ראינו גבר ואישה כבני 30 מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הם היו ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

זירת האירוע בו נורה החשוד ברצח הכפול


אנסטסיה רוסנוב
אנסטסיה רוסנוב



השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לאחר היוודע הירי בחשוד: "אני משבח את כוחות המשטרה בראשות מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן על הפעולה הנחושה והמקצועית. לאחר הליך חקירתי מורכב, על ידי טובי המוחות במשטרת ישראל בשילוב אמצעים ייחודיים, כוחות המשטרה בראשות מפקד המחוז הצליחו לשים יד על הרוצח הנתעב. בשקט, במקצועיות תוך סיכון חיי השוטרים והמפקדים, הם הגיעו אליו ומנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע".



זירת הירי ביאן גבריאלוב בלוד. צילום: אבשלום ששוני
זירת הירי ביאן גבריאלוב בלוד. צילום: אבשלום ששוני



עוד אמר השר ארדן: "האירוע הזה שוב מוכיח שעבודת המשטרה לא מסתיימת לעולם. הרחק מעין הציבור, בלילות, בשבתות, בחגים ובכל יום שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פועלים למען שלום וביטחון הציבור - ועל כך יש להודות להם. אירוע הרצח המצער בראשון לציון רק ממחיש את הצורך הלאומי בהתגייסות כוללת של כלל הגופים הרלוונטיים על מנת להגן להבא טוב יותר על נשים המאוימות על ידי בני זוגן".



חוקרי המז"פ בזירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני
חוקרי המז"פ בזירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני



רוסנוב השאירה אחריה שני ילדים - בן ובת, הילדה בת שש בכיתה א' והילד בן ארבע וקנדינוב הותיר שלושה ילדים. זו לא הייתה הפעם הראשונה שגבריאלוב איים על רוסנוב וחברה טובה של קורבן הרצח סיפרה ל"מעריב אונליין" כי ביום ראשון האחרון, סמוך לשעה 1:30 בלילה, הבן שלה חזר הביתה מבילוי והם ראו שוטרים במקום: "הדבר הראשון שעלה לי לראש זה שפרצו לי לבית אבל אז פגשתי שכנה שאמרה לי שכנראה פרצו לבית של א"ר. התקשרתי אליה מהר והיא אמרה לי שלא פרצו לה אבל אמרה לי 'את יודעת, הוא עוד פעם איים עליי' והתכוונה לבן זוגה לשעבר".



אנסטסיה רוסנוב ואליעזר קנדינוב
אנסטסיה רוסנוב ואליעזר קנדינוב