טרגדיה אדירה ביישוב אריאל שבשומרון. תינוק בן חמישה חודשים הובהל היום (שלישי) לקופת חולים "מכבי" בעיר, על ידי המטפלת שלו, לאחר שנחנק מאוכל, והגיע אל המקום כשהוא ללא הכרה ובמצב אנוש. למרות מאמצי החייאה אדירים שנעשו על מנת להשיב את הנשימה, נאלצו בסופו של דבר הרופאים במקום לקבוע את מותו. המשטרה הודיעה לאחר בדיקה כי במקרה הנוכחי אין חשד לפלילים מצד המטפלת.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 81 ילדים בישראל עקב חנק ממזון. בשנת 2015 אירעו 12 מקרי תמותה של ילדים מחנק.
בשנת 2016 אירעו שני מקרים תמותה של ילדים מחנק עד כה. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות בגילי 0-4 (כ-80% מהמקרים) והתרחשו בבית ובחצר הבית (כ-65% מהמקרים). כ-41% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה: "חנק מהווה את סיבת המוות המובילה בשנת החיים הראשונה והיא אחראית לשליש מכלל מקרי התמותה מפגיעה לא מכוונת בקבוצת גיל זו. השגחת מבוגר על ילדים היא קריטית על מנת למנוע טרגדיות מסוג זה. ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון ועלולים לשאוף אותו לריאות. דרכי הנשימה של ילדים צרות יותר משל מבוגרים, ולכן סכנת החנק רבה יותר, זאת עקב שאיפת מזון וגופים זרים אחרים. בזמן האכילה יש להקפיד להושיב את הילד ליד השולחן, יש לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות לילדים צעירים וללמדם כיצד ללעוס היטב. כמו כן, הרחיקו  מילדים עד גיל 3 שנים צעצועים המכילים חלקים קטנים, חרוזים וכו'.
ארגון בטרם הוציא שורת הנחיות שעשויות לעזור ולתרום לבטיחות הילדים ולהמעיט את הסיכון שלהם להגיע למצבים כאלה. המאכלים המסוכנים ביותר העלולים לגרום לחנק אצל ילדים מתחת לגיל 5 הם מאכלים קטנים, עגולים, חלקים או קשים. אין לתת לילד מאכלים כאלה, אלא אם מצמצמים את הסכנה הנשקפת מהם ונוקטים בכללי זהירות הבאים:
כל פרי או ירק קשה אחר יש לחתוך לחתיכות קטנות, או לרסק או לבשל עד שיהיו רכים, כך שהילד יוכל ללעוס אותם ללא קושי, יש לחצות ענבים לשניים לפני האכילה. אם יש בהם גרעינים, הוציאו אותם. נקניקיות יש לחתוך אותם לאורך ולרוחב (לא לטבעות) ונתחי בשר לחתוך לחתיכות קטנות הניתנות ללעיסה.
סוכריות מציצה מסוכנות במיוחד שכן הסוכריה נמצאת זמן רב בפה ולכן סכנת השאיפה באקראי גדולה יותר. כל סוגי הפיצוחים מסוכנים לילדים מתחת לגיל 5 שנים. פופקורן מסוכן בגלל גודלו, צורת הקצוות שלו ובגלל מבנה הקליפה.

אמו של התינוק שנשכח ברכב אמש ונפטר: "תחזור, בבקשה תחזור" 


כזכור, רק אמש נפטר פעוט בן שנה וחצי, אליהו ויינגוט, שהושאר ברכב על ידי אביו למשך כשלוש שעות באשדוד. חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. גורם המעורה בחקירה אמר כי האב סיפר שהוא פיזר בבוקר את הילדים בגנים ושכח לשים את הפעוט במעון. הוא חזר הביתה, עלה לדירה ולאחר כשלוש שעות הבין שכל הנראה שכח את הפעוט ברכב. הוא רץ מיד לרכב והוציא את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה. מאוחר יותר נקבע מותו". היום פרסמה אמו פוסט קורע לב.
 
במד"א שבים ופונים לציבור במהלך השנה בכלל ובימי הקיץ בפרט לבצע סריקה בטרם עזיבת הרכב כי לא נשכח ילד, לרבות רכבי הסעת ילדים ותלמידים. ככלל, אין להשאיר ילדים ותינוקות ברכב, אף לא לדקה אחת, ללא השגחת מבוגר, גם לא כשהרכב מונע והמזגן דולק.  
הפוסט קורע הלב של האם. צילום: פייסבוק